مسکن مهر رشت ۶ ساعت در خاموشی فرو رفت

همزمان با هشدار شرکت برق برای اجرای خاموشی؛

0 307

یک روز پس از هشدار شرکت توزیع برق گیلان مبنی بر احتمال بروز خاموشی برق به دنبال افزایش مصرف گاز در استان، شب گذشته نیمی از ساکنین مسکن مهر رشت برای شش ساعت در خاموشی برق و در پی آن قطعی گاز و سرما در منازل به سر بردند.

در حالیکه شهروندان گیلانی در تابستان گذشته و همزمان با افزایش دمای هوا با چالش خاموشی برق مواجه بودند از این پس نیز به دنبال کاهش دما و مصرف بالای گاز، باید در انتظار خاموشی های زمستانی برق باشند.

خاموشی های چندین ساعته برق در مسکن مهر رشت چندان مسبوق به سابقه نیست. کما اینکه طولانی ترین مدت زمان خاموشی های تابستانی نیز بیشتر از دوساعت به طول نکشیده. اما دیشب همزمان با اعلام نفوذ سرمای شدید زمستانی و احتمال بارش اولین برف در مناطق جلگه ای از جمله رشت، قطعی طولانی مدت برق اعتراض شهروندان ساکن شهرک مسکن مهر را به دنبال داشت.

آیا زمستان سخت اروپا و خاموشی های گسترده از شب گذشته با رشت شروع شد؟  چرا مدت زمان خاموشی برق طولانی مدت بود؟

در همین رابطه، ابراهیم خشنود مدیر شرکت توزیع برق رشت به مرور پاسخ داد: پارگی کابل فشار قوی در پی نفوذ آب باران به کابلهای زیر زمینی موجب این اتفاق شد.

مدیر توزیع برق رشت با تاکید به اینکه به دلیل زیر زمینی بودن کابل‌های برق در مسکن مهر رشت، پیدا کردن محل دقیق پارگی کابل و عیب یابی برای نیروهای امدادی کمی به طول کشید اظهار کرد: مشکل اتصالی کابل‌ فشار قوی برق معمولا با نفوذ آب به زمین رخ می‌دهد و اتفاق دیشب هم ارتباطی به مصرف بالای گاز و کمبود برق در این ایام ندارد.

وی تاکید کرد: علیرغم اعلام احتمال خاموشی برق به منظور تامین برق نیروگاه‌های استان در زمستان ، هنوز پیک بار مصرف برق به اندازه پیک بار تابستان نرسیده و خوشبختانه هنوز کمبود برق نداریم.

وی افزود:در حال حاضر میزان پیک بار مصرفی برق در استان ۸۵۰ مگاوات است که این میزان در تابستان ۲۳۰۰ مگاوات است.

لازم به ذکر است؛ در حالی از سوی شرکت توزیع برق به اتصال و پارگی کابلهای فشار قوی زیر زمینی اشاره می‌شود که در ساخت شهرک مهر رشت جدیدترین زیرساخت‌های شهری به اجرا در آمده و اکنون فرسودگی زیرساختها و بروز چنین مشکلاتی در عمر ده ساله این شهرک برای شهروندان قابل قبول نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.