گاز صرفه جویی نشود، برق قطع می شود

هشدار شرکت برق گیلان با افزایش مصرف گاز ؛

0 267

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۴ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: با ورود جبهه هوای سرد و بارشی به استان مصرف گاز به ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسید که بخش اعظم آن مصرف خانگی است.

«عیسی جمال نیکویی» با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک گاز در گیلان وجود دارد که بیش از یک میلیون آنها مشترکین بخش خانگی هستند، افزود: در مجموع از کل مصرف روزانه اعلامی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب مصرف بخش مربوط به مصارف خانگی است.

 درعین حال مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان هشدارداد اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود، برق قطع می شود.

«محمد تقی مهدی زاده» با تاکید به اهمیت موضوع مدیریت مصرف گاز برای پایداری جریان برق در استان گفت: اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود گاز نیروگاه های تامین برق استان قطع می شود که این موضوع سبب قطع برق در استان خواهد شد.

مهدی زاده از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، پایداری جریان گاز برای سایر مصرف کنندگان را تضمین کنند.

هفته های گذشته بود که شرکت گاز استان از ایجاد محدودیت گاز برای واحدهای تولیدی، سیمان لوشان و فولاد گیلان به منظور پایداری گاز شبکه خانگی خبر داده بود.

لازم به ذکر است؛ مدیرکل هواشناسی گیلان در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری به استان خبر داد و گفت: وزش باد و بارندگی “نسبتا شدید یا خیلی شدید”، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها آن “نسبتا شدید تا شدید و بارش مخلوط برف و باران یا برف در مناطق همجوار دامنه‌ها از پیامدهای این سامانه در استان است.

محمد دادرس با بیان اینکه فعالیت و تقویت این سامانه پرفشار تا صبح سه‌شنبه در استان ادامه دارد، افزود: دمای هوا در این مدت به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد ضمن اینکه بیشتر بارش‌ها در مناطق غربی و ساحلی گیلان پیش بینی شده و شاهد وزش باد نسبتا شدید تا خیلی شدید به ویژه در سواحل استان خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.