رشت طرح های سرمایه‌گذاری ندارد

انتقاد رییس شورای شهر از بی‌توجهی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری؛

1 151

رییس شورای اسلامی شهر رشت از روند اجرای پروژه های سرمایه گذاری شهرداری انتقاد کرد و گفت: به جز پروژه های طرح میثاق، هیچ طرح آماده‌ای برای ارائه در رشت وجود ندارد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عملکرد نامناسب سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت در ارایه طرح های سرمایه گذاری به فارس گفت: در رشت برخی از برنامه‌ها در شهرداری رشت به کندی پیش می‌رود. علیرغم تأکیدات شهردار رشت و پیگیری‌های اعضای شورا، در مجموع به غیر از چند پروژه مربوط به طرح میثاق که شامل تقاطع‌های غیر همسطح است، مابقی موارد به کُندی پیش می‌رود که موجب گلایه مدیران شهرداری رشت است.

کارگرنیا در ادامه به مراجعه چندین سرمایه گذار بابت مشارکت در پروژه‌های عمرانی و… اشاره کرد و گفت: به رغم وجود ظرفیتهای بالای سرمایه‌گذاری در رشت، متأسفانه هیچ طرح آماده‌ای برای ارائه وجود ندارد و در هر موضوعی با طرح مباحثی از جمله مشکلات مالکیت، عدم توافق با سازمان متولی و سازمانهای مسؤول مواجه هستیم که موجب بی‌توجهی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در رشت شده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت تحولاتی رقم بخورد افزود: قرار بود با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در پیشبرد اجرای پروژه‌های عمرانی و جذب مشارکت بخش خصوصی، شاهد اقدامات مؤثر و مفیدتری باشیم اما عملا هیچ برآیند و نتیجه مطلوبی از عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری مشاهده نشد. لازم است برای بهبود عملکرد سازمان چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به پروژه گیل لند افزود: پروژه گیل لند از دوران فعالیت شورای چهارم مطرح است اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده و حالا منتظر اخذ برخی از موافقت‌ها از سوی مرکز و در بخش‌هایی از این پروژه نیازمند اصلاحاتی در مطالعات مربوط به آن هستیم. مطالعات این پروژه باید تکمیل و بیش از این فرصت سوزی نشود.

 رییس شورای اسلامی شهر رشت همچنین با اشاره به پروژه تالاب عینک رشت اظهار کرد: در بسیاری از شهرها با ایجاد یک استخر مصنوعی و با هزینه زیاد، بیشترین بهره برداری را انجام می‌دهند، اما در شهر رشت با وجود نعمتی خدادادی همچون تالاب عینک، متأسفانه فقط در حد حرف و شعار پیرامون آن عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه وعده‌های بی‌نتیجه موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود افزود: قرار است مسیر پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری و… در اطراف قطعه سوم تالاب عینک اجرایی شود، اما عملا این اقدامات با آن اهداف بزرگ که در موضوع تالاب عینک مورد نظر بود، فاصله فراوانی دارد.

کارگرنیا در ادامه با اشاره به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان افزود: قرار بود برای عید نوروز بخشی از پارک به منظور حضور و بازدید گردشگران بازگشایی شود که متأسفانه اقدامی انجام نشد و حالا با توجه به اینکه فصل تابستان در پیش است، همچنان شاهد بلاتکلیفی این پارک هستیم و شهرداری رشت باید هر چه سریعتر باید ضمن تسریع در تمدید قرارداد همزمان به بازگشایی پارک و حضور شهروندان و گردشگران اقدام کند.

رییس شورای اسلامی شهر رشت، واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به بخش خصوصی و تالاب عینک رشت را فرصتهای سرمایه گذاری مناسبی برای این شهر دانست که می‌توانند بسترهای شغلی فراوان و درآمد پایدار ایجاد کنند اما متاسفانه با وجود اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ورود به این ظرفیتها، تاکنون هیچ برنامه ای اجرایی نشده است.

1 نظر
  1. محرم می گوید

    شهری که رئیسش تو و شهردارش شوقی باشه ازین بهتر نمیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.