رضوانشهر و سیاهکل سفید شدند

0 310

وزارت بهداشت  امروز در فهرستی  اسامی شهرهای دارای وضعیت سفید در کرونا را منتشر کرد. در لیست این فهرست نام  ۱۳۲ شهرستان دارای وضعیت سفید برای امروز ۱۴ اردیبهشت اعلام شد که از استان گیلان نام دو شهرستان رضوانشهر و سیاهکل به چشم می‌خورد.

هر چند که از ابتدا این دو شهر جزو شهرهای در وضعیت حاد و قرمز قرار نداشتند و همین آمار نشان می‌دهد که شهرهای بزرگ گیلان همچنان وضعیت خوبی از نظر ابتلا به کرونا ندارند. هر چند که در دو ماه اخیر مسوولان استانی طبق برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا، اجازه انتشار آمار در خصوص کرونا در گیلان را ندارند.

هفته‌ی گذشته بعد از جلسه‌ی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست رییس جمهور مبنی بر بازگشایی اماکن اجتماعی درشهرهای با وضعیت سفید کرونا ، «ارسلان زارع» استاندار گیلان از اعلام تقسیم مناطق مختلف استان به سه منطقه سفید، زرد و قرمز طبق مقررات وزارت بهداشت خبر داده بود و گفت: طی اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک سوم از شهرستان‌های استان وضعیت سفید دارند. ازین رو پس از مشخص شدن وضعیت هر شهر، امکان بازگشایی اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد برای برگزاری نماز جماعت و جمعه در آن ها وجود دارد که به مردم استان در موعد مقرر اطلاع‌رسانی می‌شود.

بر این اساس استاندار از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا هفته آینده (جاری) بررسی های دقیق را قبل از موعد مقرر اجرای تصمیم ستاد ملی که اختیار آن به استان ها داده شده، ارائه کند تا به طور دقیق مشخص شود کدام شهرها یا بخش ها در وضعیت سفید هستند.

این خبر بلافاصله با واکنش نماینده‌‌ی سابق تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان مواجه شد و«محمد حسین قربانی » با رد آن گفته بود: هنوز جایی از استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار ندارد و همچنان در معرض خطر هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.