کرایه بار قیمت میوه ها را بالا برد

0 1,085

افزایش کرایه حمل و نقل بار، مهمترین دلیل افزایش قیمت میوه و تره بار در گیلان بوده است.

«ابراهیم حسنی» رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت به ایرنا گفت: بعد از شیوع کرونا به ویژه از زمان عادی شدن تدریجی وضعیت و افزایش تقاضاها، قیمت کرایه های حمل و نقل بسیار افزایش یافته است. البته عوامل دیگری هم برای افزایش قیمت‌ها همچون افزایش تقاضا، صادرات، پایان فصل، سیلاب و بارندگی ها در برخی مناطق کشور، خرید تضمینی دولت نیز بر افزایش قیمت برخی میوه ها تاثیر گذار بوده است.

حسنی گفت: محموله ای که  از طریق یک دستگاه خودروی خاور قبل از کرونا با کرایه ۵۰۰ هزار تومان از تهران به گیلان حمل می‌شد، هم اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین باری که توسط یک دستگاه نیسان با  ۲۵۰ هزار تومان از مازندران به گیلان حمل می شد، هم اکنون به ۷۰۰ هزار تومان و یا محموله ای که توسط  یکدستگاه تریلی ( ۱۰ تُن) از شهر دزفول با حداکثر دو میلیون تومان به گیلان حمل می‌شد، در حال حاضر به  هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با مقایسه قیمت برخی میوه ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: درحال حاضر نرخ پرتقال و سیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است .سال گذشته درمیدان های میوه و تره بار رشت قیمت هر کیلوگرم سیب بین چهار تا پنج هزار تومان بود که امسال این میزان به ۹ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت افزود: قیمت محصولاتی همچون بادمجان، خیار، گوجه فرنگی و پیاز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته  اما قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی بدلیل سرمازدگی و کاهش محصول حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.