رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در گیلان

0 387

با «حضور معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان گیلان رونمایی می‌شود.

«زهرا یعقوب نژاد» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از سفر معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در دهه‌ی فجر امسال به گیلان خبر داد.

یعقوب نژاد با تاکید به نقش تاثیرگذار زنان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان دارای نقش‌های اجتماعی پررنگی شدند و اکنون وظیفه‌ی ما ایجاد فضای بیشتر برای حضور سازنده و موثر زنان در عرصه‌های مختلف است. چنانچه تاکنون نیز بانوان استان در مشارکت‌های اجتماعی، نقش بسیار خوبی داشتند.

وی افتتاح ۱۱ واحد بوم گردی با سرمایه گذاری بانوان، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار و تولید کننده استان، افتتاح نمایشگاه عکس و نقاشی با عنوان “زنان و حضور”، معرفی زنان فعال اقتصادی و کارآفرینان زن از صدا و سیمای استان، برگزاری جشنواره‌های غذا در سطح استان از جمله برنامه‌های حوزه بانوان در دهه‌ی مبارک فجر است. در دهه‌ی فجر امسال بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۵ برنامه در حوزه‌ی بانوان در استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته معصومه ابتکار با حضور در رشت از ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی در زمینه های آموزش، بهداشت، ورزش با مصوبه ستاد ملی زن و خانواده خبر داده و گفته بود: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گیلان با ترسیم حرکت و توسعه در حوزه زنان و خانواده تدوین می‌شود.

ابتکار با اشاره به تدوین سند تاب آوری استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی گفت: اطلس وضعیت زنان و خانواده استان متناسب با مسایل اجتماعی تدوین شده و دستگاه های متولی باید به این موضوع پرداخته تا عدالت جنسیتی محقق شود.

درهمین رابطه مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استان نیز گفته بود: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گیلان  با توجه به مسایل فرهنگی و برش استانی بررسی می‌شود.

وی افزود: تسهیل ازدواج جوانان، توجه به آسیب‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بانوان و تلاش برای کاهش آن و موضوع زنان سرپرست خانوار از جمله مباحث مورد اشاره در این سند خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.