رونمایی از کمباین چای چین دانش بنیان

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

0 1,080

رئیس سازمان چای کشور گفت: در راستای استفاده از دانش‌بنیان در صنعت چای، کمباین چای توسط شرکت دانش‌بنیان و بخش خصوصی هفته آینده رونمایی می‌شود.

حبیب جهانساز، در تشریح میزان برداشت برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت تاکنون افزود: ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از آغاز فصل برداشت چای تاکنون از باغات شمال کشور برداشت شده است.

تسنیم نوشت: رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ارزش ریالی این مقدار برگ سبز برداشت شده از باغات گیلان و مازندران ۳۸۰ میلیارد تومان است بیان کرد: از این مبلغ تا روز گذشته ۵۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شد.

جهانساز با اشاره به تعداد کارخانجات فعال در این عرصه و شمار ناظران حاضر در کارخانجات گفت: ۱۶۷ کارخانه چای اکنون مشغول به فعالیت بوده و ۴۰۰ ناظر نیز روند خرید برگ سبز چای در کارخانجات چای را نظارت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان چای جهت احیای باغات رها شده با بیان اینکه برای احیاء و اصلاح باغات تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران پرداخت شد تصریح کرد: در مجموع ۶ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران رها شده بود.

جهانساز در پاسخ به سوالی درباره میزان باغات چای احیاء شده در استان گیلان و مازندران طی سال گذشته افزود: هزار و ۷۵۲ هکتار از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران سال گذشته اصلاح، احیا و بهزراعی شد.

وی در مورد آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات سفر استانی هیئت دولت در بهمن‌ماه سال گذشته به گیلان که بنا بود ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه زیتون و چای گیلان اختصاص یابد اضافه کرد: مصوبات سفر استانی هیئت دولت در دست پیگیری است‌.

رئیس سازمان چای کشور درباره برنامه سازمان چای برای بهره‌گیری از دانش‌بنیان در راستای افزایش تولید و بهره‌وری گفت: یکی از برنامه‌های سازمان چای در این زمینه و در راستای تحقق شعار سال، اختصاص یارانه نهال و تولید نهال اصلاح شده چای است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.