رییس فدراسیون: برای مدیران ورزش گیلان متأسفم

در پی لغو اردوی تیم ملی بوکس در انزلی؛

2 710

درپی لغو اردوی تیم ملی بوکس درانزلی، رییس فدراسیون بوکس ضمن ابراز تاسف برای مدیران ورزش گیلان، گفت: من رینگ بوکس را تا هفته آینده به گیلان می فرستم و آن را نه به نماینده و نه به اداره کل ورزش، بلکه به سینا بلانش تقدیم می کنم تا برای آموزش نونهالان و نوجوانان بوکس انزلی و گیلان استفاده کند.

به گزارش مرور، طبق مکاتبات فدراسیون بوکس با اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، قرار بود اردوی تیم ملی امید از ۱۶ آذر به مدت ۴۵ روز به میزبانی اداره کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان در انزلی برگزار شود. اما کاروان سی نفره تیم ملی، بعد از سه روز سردرگمی در انزلی، بدون حتی یک جلسه تمرین رسمی، گیلان را ترک کردند.

«حسین ثوری» رییس فدراسیون در این خصوص ضمن ابراز تاسف از برخورد مسئولین ورزش گیلان، به خبرنگار مرور گفت: این یک افتخار و فرصت برای بوکسورهای نونهال و نوجوان نه تنها انزلی بلکه گیلان بود که طی ۴۵ روزی که تیم ملی در آنجا اردو داشت، به کسب تجربه و دانش بپردازند. اما در یک حرکت عجیب بعد از یک روز ملی پوشان ما را به سالن ورزشی سازمان بنادر راه ندادند و دو روز دیگر هم میهمان «سینا بلانش» از مربیان جوان و با اخلاق این شهر بودیم و بدون دستاوردی دیگر به تهران بازگشتیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خلف وعده درخصوص خرید رینگ بوکس برای این شهر باعث این حرکت از سوی میزبان شده است، گفت: من هم این صحبت ها را شنیدم و امیدوارم حقیقت نداشته باشد. من که رینگ بوکس را تهیه کردم و تا هفته آینده آن را به جامعه بوکس استان گیلان تقدیم خواهم کرد، مطمئن باشید آن را نه به نماینده ، نه اداره کل ورزش و نه به سازمان بنادر نخواهم داد بلکه آن را شخصا به «سینا بلانش» این مربی با اخلاق تقدیم خواهم کرد تا ایشان درجهت استفاده جامعه بوکس انزلی و گیلان از آن بهره مندی کند.

«سینا بلانش» مربی انزلیچی تیم ملی امید نیزدر این خصوص گفت: قضیه به حدی شرم آور هست که نمی توانم راجع به آن با کسی صحبت کنم.

وی در گفتگو با خبرنگار مرور، افزود: طی وعده ای که رییس فدراسیون در مسابقات ارتش – که سال گذشته در انزلی برگزار شده بود – به آقای خسته بند نماینده مجلس داده بود بنا شد یک رینگ بوکس که در آن زمان حدود بیست میلیون تومان ارزش داشت، به شهر انزلی اختصاص یابد، اما شرایط اقتصادی کشور باعث شد قیمت این رینگ هر روز افزایش پیدا کند تا جاییکه امروز بعد از یک سال آن رینگ، صد میلیون تومان ارزش دارد. با این حال فدراسیون که بودجه خاصی ندارد در تدارک تهیه آن بود و قرار شد تا سی ام همین ماه به انزلی هدیه شود ولی آقای خسته بند و آقای صداقت کیش – رییس هیات بوکس انزلی – پایشان را در یک کفش کردند که تا رینگ نیاید اجازه برگزاری اردو را نمی دهیم.

مربی تیم ملی بوکس ادامه داد: در حالت شرم آوری بعد از یک روز تمرین دیگر اجازه تمرین ندادند و تغذیه آنها را نیز قطع کردند و هر روز به خوابگاه سازمان بنادر می آمدند و با حالتی نه چندان محترمانه خواستار ترک محل اسکان از سوی ملی پوشان می شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه از چند روز قبل از برگزاری اردو امین قاسمی پور از ریاست هیات استان برکنار شده بود و هیات متولی خاصی نداشت، اداره کل ورزش هم فرد خاصی را به عنوان سرپرست معرفی نکرده بود (تا لحظه مخابره خبر هم معرفی نکرده است) بنابراین اندک تلاش لایه میانی اداره کل هم ره به جایی نبرد و در نهایت علیرغم اینکه ملی پوشان تا سی ام آذر یعنی روز اهدا رینگ می توانستند تحمل کنند اما فدراسیون بوکس این بی احترامی را تاب نیاورده و ملی پوشان را به تهران فراخواند.

بلانش گفت: بلافاصله بعد از لغو اردو در انزلی، شهرهای ارومیه و سقز و قم و تهران خواستار میزبانی این اردو شدند، ولی مسئولان ورزش گیلان هنوز نفهمیدند چه فرصت بزرگی را از دست داده اند.

گفتنی است ملی پوشان بوکس در روزهایی که در انزلی حضور داشتند میهمان سینا بلانش بودند.  این تیم خود را برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ ازبکستان آماده می کند.

2 نظرات
  1. علیرضا خندابی می گوید

    متاسفانه رئیس فدراسیون بوکس وارد مسائل جزئی و کم اهمیت شده
    و مسائل مهم کلیدی و تأثیر گذار را رها کرده است

  2. علیرضا خندابی می گوید

    مدیر به مسائل کلان باید توجه کند
    و مسائل جزئی را باید به مشاورانش بسپارد
    البته و صد البته که جناب ثوری در حد و وزنه فدراسیون بوکس نیست
    یاعلی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.