سیل مهربانی دانش آموزان گیلان به سوی سیستان

0 295

در پی وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط جنوب شرق کشور، طرح سیل مهربانی ۲ برای کمک به دانش آموزان این مناطق با مشارکت شورای‌ های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دانش‌آموزان عضو سازمان جوانان هلال‌احمر و اعضای تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار شد.
سیل مهربانی “۲” دانش آموزان گیلان شامل کمک های نقدی و غیرنقدی امروز (سه شنبه) به سوی سیستان و بلوچستان جاری شد.
طرح سیل مهربانی همکلاسی های “۲” با هدف جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان برای کمک به هموطنان سیل زده جنوب شرق کشور امروز (سه شنبه) در مدارس گیلان به اجرا درآمد، با اجرای این طرح، دانش آموزان استان با اهدای کمک های خود به یاری سیل زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند تا با مهربانی ها و کمک های نوعدوستانه خود گوشه ای از غم و اندوه همسالان خود در این سیل را بکاهند.
ایرنا نوشت: دانش آموزان واحدهای آموزشی استان گیلان امروز (سه شنبه) با شرکت در طرح سیل مهربانی “۲”، با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی ضمن همدردی با همسالان خود در پی سیل سیستان و بلوچستان، نوعدوستی شان را به آنان نشان دادند.
طرح سیل مهربانی “۲” به مدت یک هفته برای جمع آوری کمک های نقدی، غیرنقدی دانش آموزان، اولیاء و معلمان در مدارس استان گیلان ادامه دارد.
در این رابطه مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، افزون بر ۵۰ مدرسه در این استان “سیستان و بلوچستان” دچار آسیب شدند که کمک های نقدی دانش آموزان کشور در بازسازی این مدارس کمک کننده است.
«نادر جهان آرای» از معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان خواست تا بسترهای لازم را برای کمک های دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان فراهم کند.
گفتنی است، مرحله اول طرح سیل مهربانی در پی بارندگی‌های ابتدای سال جاری در استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در بخش‌های مختلف آموزش‌ و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد که نقش مؤثری در ایجاد فضای همدلی، همراهی و نوع‌دوستی در سطح کشور و کمک به دانش آموزان سیل‌زده داشت.
بر اساس فراخوان جمعیت هلال احمر گیلان؛ مردم برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند کمک های نقدی خود را از طریق حساب شماره ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌ های کشور یا کد دستوری #١١٢* و یا شماره کارت‌های ۶١٠۴٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩۶ نزد بانک ملت و ۵٨٩۴۶٣١٨۵٠٢۵٩٧٣٠ نزد بانک رفاه کارگران واریز کنند.
مردم گیلان برای اهداء کمک های غیرنقدی نیز می توانند به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان های سراسر گیلان مراجعه کنند، اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی عنوان شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.