شناسایی سوابق دریانوردی گیلان در تالش

0 378

چند روز پیش بعد ازاینکه اعلام شد بزرگترین کشتی مسافربری دریای خزر بزودی  فعالیت خود را درسال ۲۰۲۰  آغاز می کند، امروز مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تشکیل تیمی برای شناسایی سوابق دریانوردی در دریای خزر در راستای توسعه گردشگری دریایی درگیلان خبر داد.

ضرورت توجه به توسعه گردشگری دریایی از جمله چشم اندازهای صنعت گردشگری در استان است که از سال گذشته تاکید زیادی از سوی مسوولان استان به آن شده است.

« حمیدرضا آبایی» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در این باره گفت: فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ دریایی در خزر ازمهمترین اولویت‌های اداره کل است. برهمین اساس پالایشی در سطح گیلان انجام و سوابق دریانوردی شناسایی شده که کشتی به‌گل‌ نشسته در ساحل قروق (کریم محله) تالش نمونه‌ای مناسب دراین زمینه است. این کشتی یکی از عظیم‌ترین شناسه‌هایی است که می‌توانیم در مورد دریانوردی در استان گیلان مورد بررسی قرار هیم.

وی به تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب در این زمینه اشاره و تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا با استفاده از توان تخصصی و دانش روز این تیم بتوانیم این کشتی را مورد پایش قرار داده و مشخصات اولیه این کشتی، نوع طراحی، سازنده کشتی و موارد مورد استفاده آن را بررسی و شناسایی کنیم. توجه به این موارد می‌تواند به ما در برنامه ریزی برای گسترش گردشگری دریایی در استان گیلان کمک کند. لذا شناسایی ظرفیت‌های استان گیلان در این زمینه در جذب گردشگر دریایی حائز اهمیت است.

پیشتر نیز ابایی از ایجاد منطقه جدید گردشگری دریایی در محدوده غربی موج‌شکن جدید بندر انزلی خبر داده بود.

وی  با اشاره به تلاش برای جذب توریست دریایی در اراضی دریایی در محل موج‌شکن غربی جدید گفته بود: با ایجاد و ساخت اسکله و قایق‌های تفریحی، ایجاد ورزش‌های ساحلی و دریایی، ساخت رستوران‌های دریایی و معلق بر روی آب تلاش می شود توریست را به این مناطق جذب کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.