عیسی فرهادی از منطقه آزاد انزلی برکنار شد

در ادامه منازعات قدرت دولت و مجلس،

0 792

به پیشنهاد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی، وزیر امور اقتصادی و دارایی،«عیسی فرهادی» از مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی برکنار و «اکبر نیازی» عضو موظف هیئت مدیره این سازمان به سرپرستی سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد.

در ادامه منازعات قدرت میان تیم های اقتصادی دولت و مجلس، این بار قرعه به نام «عیسی فرهادی» مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افتاد و شاید او مهمترین مقام بعد از فاطمی امین وزیر صنعت باشد که در روزهای اخیر برکنار شده است.

برکناری عیسی فرهادی از منطقه آزاد انزلی در حالی اتفاق افتاد که این تصمیم نه از سوی شورای عالی مناطق آزاد کشور بلکه توسط احسان خاندوزی وزیر اقتصاد انجام شد. به نظر می‌رسد؛ فرهادی تازه ترین قربانی جنگ قدرت تیم دولت و قالیباف شده باشد.

 درعین حال عیسی فرهادی از محبوبیت چندانی نیز در میان نمایندگان گیلانی مجلس برخوردار نبود. حضور فرهادی بعنوان فرماندار شهر تهران در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری از او چهره مقبولی در بین عالی ترین سطوح امنیتی کشور ساخته بود که این مقبولیت ارتباطات دست اولی را برای  او با مقامات عالی رتبه به همراه داشت. موضوعی که به عدم نیاز او به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کاهش نفوذ آنها در این منطقه منجر شد و به مذاق نمایندگان استان خوش نیامده بود.

حال به نظر می‌رسد در برکناری فرهادی از منطقه آزاد انزلی علاوه بر منازعات در سطح دولت و مجلس، بخشی نیز به تصمیم گیرندگان داخل استان نیز مرتبط باشد.

 با این حال با توجه به ارتباطات وسیع و فرا منطقه ای عیسی فرهادی با دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی، ادامه حضور او در این منطقه می توانست به شکل گیری ارتباطات ملی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به منطقه آزاد انزلی و تسهیل اتصال بندر کاسپین به کریدور شمال به جنوب و توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا کمک کند.

فرهادی پیش از منطقه آزاد انزلی، فرمانداری شهر تهران، استانداری البرز ومعاونت امنیتی چندین استان کشور از جمله خراسان را برعهده داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.