فاجعه زیست محیطی در تموشل لاهیجان

0 587

انباشت و دپوی زباله درمنطقه تموشل لاهیجان آسیب‌های زیست‌‌محیطی و سراوان جدیدی را در شرق گیلان رقم زده است.

به گزارش مرور،  مدت‌ها است که مردم منطقه تموشل لاهیجان از بوی بد و آسیب‌های زیست‌‌محیطی حاصل از دپوی زباله در این منطقه رنج می‌برند و غفلت از ساماندهی آن در حال ایجاد فاجعه‌ای مشابه سراوان رشت برای مردم منطقه است.

پیشتر دراین باره «ذبیح‌الله نیکفر» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از ادامه تخلیه زباله و عدم ساماندهی آن در این انتقاد کرده بود.

نیکفر گفته بود: اعضای شوراهای شهر و شهرداری هنوز به اولویت‌های مهم لاهیجان واقف نیستند و ادامه تخلیه زباله در تموشل لاهیجان نتیجه عملکرد ضعیف شورا و شهرداری است.

وی خواستار ارایه طرح برای حل معضل پسماند و تصفیه شیرابه درلاهیجان شده بود و افزود: مسئولان شورا و شهرداری لاهیجان به جای سنگ فرش کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها باید از مشکل بزرگ پسماند این شهر را حل کنند.

وی از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها در سطح ملی جهت اجرایی شدن طرح تصفیه شیرابه‌ها و تبدیل آن به آب مورد نیاز در امور کشاورزی و صنعتی لاهیجان خبر داد و گفت: مقدمات کار برای به نتیجه‌ رسیدن طرح انجام شده است اما دستگاه‌های ذیربط و اعضای شورا و شهرداری از آن حمایت نمی‌کنند.

همچنین سال گذشته «سیداسماعیل میرغضنفری» فرماندار لاهیجان  به منظور ساماندهی زباله ها و پسماند در روستاها و شهرهای لاهیجان فرمان عمومی اعلام کرده بود.

وی درباره تموشل افزود: زباله های لاهیجان و سیاهکل سال هاست درمنطقه تموشل لاهیجان دفع می شوند و وضعیت فعلی زباله ها دراین شهرستان فاجعه بار است و این پسماندها با ایجاد آلودگی زیست محیطی و آلودگی آب رودخانه ها یکی از معضلات جدی محسوب می شود و لذا نیاز مبرم به اقدام فوری در جهت حل این معضل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.