فراخوان سی ‌و نهمین جایزه کتاب در گیلان

0 367

سی و نهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی ایران، حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

معاون مطبوعاتی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان خواست در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.

«حسین ابراهیمیان » به ایرنا گفت: سی‌ و نهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و ناشران و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: علاقه مندان با ثبت ‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

ابراهیمیان اضافه کرد: همچنین کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، نقد ادبی (تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به‌دلیل همپوشانی با «جایزه جلال آل‌احمد» و«جشنواره شعر فجر» درجایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران داوری و بررسی نمی‌شوند.

لازم به ذکراس براساس آمارهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سال گذشته در استان ۸۹۴ عنوان کتاب منتشر شد که نسبت به سال ۹۸، شش درصد رشد داشته است.

همچنین از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در استان منتشر شده است. این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته است.

در حال حاضراز ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان، ۱۸۳ ناشر در حال فعالیت هستند که ۶۰ ناشر (شامل ۱۷ زن و ۴۳ مرد) می‌شوند. از این تعداد ناشر دفتر فعالیت ۱۴۱ ناشر در مرکز استان و ۴۲ ناشر در سایر شهرستان‌ها است.

آمار یک هزار و ۱۴۲ مولف شامل ۴۷۸زن و ۶۶۴ مرد در استان ثبت شده است در این میان ۳۳۸واحد صنفی چاپ در استان مجوز فعالیت دارند.

گفتنی است کتاب «فلور گیلان» گردآوری و تالیف ولی‌الله مظفریان، رشت: فرهنگ ایلیا، ۱۳۹۷، ۱۵۵۶ ص، ازگیلان در بخش علوم خالص، زیست‌شناسی جایزه کتاب سال ۱۳۹۸ را از آن خود کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.