فوت ۸۰ فرهنگی گیلان بر اثر کرونا

0 318

همزمان با شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس در گیلان ، این استان در روزهای ابتدایی اوج بیماری در رده بالای مبتلایان و فوت ناشی از این ویروس قرار داشت.

بر اساس آمارهای وزرات بهداشت تا ۲۷ اردیبهشت تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

این درحالیست که بر اساس آمارهای غیر رسمی و به نقل از نماینده سابق وزرات بهداشت در گیلان تا روزهای پایانی اسفند بیش از ۶هزار و ۵۰۰ نفر فقط در بیمارستانهای استان بستری شدند. به دلیل عدم ارایه آمارهای تفکیکی استانها توسط وزارت بهداشت کشور، آمار جدیدی از تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان و فوت  ناشی از کرونا در گیلان  موجود نیست.

کادر درمانی و پرستاری استان از جمله اولین درگذشتگان گیلانی بر اثر کرونا بودند که می‌توان به نرجس خانعلی زاده و دکتر رضا کوچکی نیا اشاره کرد. در همین رابطه روز گذشته « فردین مهرابیان» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که پیش از این معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان را بر عهده داشت خبر داد در ایام کرونا متاسفانه بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان فوت و حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمان گیلان درگیر بیماری کرونا شدند.

همچنین روز گذشته «نادر جهان آرای» مدیر کل آموزش و پرورش گیلان  نیزدر مراسم بازگشایی مدارس  که درهنرستان زینبیه فومن برگزار شد آماری از درگذشت فرهنگیان گیلانی بر اثر کرونا ارایه کرد.

جهان آرای گفت: ۸۰ فرهنگی گیلانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درسه ماه گذشته درگذشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.