اعلام وضعیت فوق‌العاده کرونا در گیلان

هشدار استاندار در خصوص افزایش شهرهای قرمز:

0 477

رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان با هشدار در خصوص تداوم افزایش شهرهای قرمز کرونایی تا هفته آینده، از اعلام وضعیت فوق العاده در استان خبر داد.

 «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به وجود پنج شهر قرمز کرونایی، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان هستیم و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد اما اگر شمار شهرهای قرمز کرونایی در استان تا هفته آینده افزایش پیدا کند، وضعیت فوق‌العاده اعلام و همه تجمعات را تعطیل می‌کنم.

استاندار با تاکید به استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، خواستا تمرکزعلوم پزشکی استان در تزریق واکسن  نوبت سوم شد و گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز و افزایش آمد وشدها، ابتدا باید تزریق واکسن و پس‌ازآن تست PCR ملاک باشد تا مردم درگیر نشود.

استاندار گیلان اتاق اصناف استان را مکلف کرد که بر اجرای مصوبه الزام واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن، نظارت جدی و قانونمند کند. وی خواستار نقش آفرینی پر رنگ تر اتاق اصناف گیلان در اجرای این کار شد و گفت: درصورت عدم توجه واحدهای صنفی به این مصوبه، برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

استاندار گیلان، به استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در تزریق واکسن دز سوم تاکید کرد. لازم به ذکر است تاکنون ۴۰ درصد مردم استان واکسن دز سوم کرونا را دریافت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.