محرومیت های شبکه شاد هنوز ادامه دارد

0 416

در حالیکه فعالیت شبکه‌ی آموزشی شاد در بخش دبستان به نیمه‌ی راه رسیده اما هنوز تعدادی از دانش آموزان گیلانی در مناطق مختلف از شبکه آموزشی شاد محروم هستند.

«نادرجهان آرای» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان این موضوع گفت: علت این محرومیت نیز نداشتن سخت‌افزار مناسب، اینترنت و گوشی هوشمند است. لذا درسطح ملی تاکید شده  آمار دقیق این دانش‌آموزان مشخص شود که در اکثر استان‌ها این کار انجام شده است.

نادر جهان‌آرای افزود: برخی مدیران و فرهنگیان استان نیز در ایام شیوع ویروس کرونا به‌ منظور کاهش مشکلات آموزشی دانش‌آموزانی که از شبکه آموزشی شاد محروم بودند از طریق دیدار چهره به چهره، محتوای آموزشی لازم را در اختیار تعدادی از آنان قرار دادند اما لازم است که تمهیدات ویژه‌ تری اندیشیده شود زیرا تعداد این دانش‌آموزان زیاد است.

گفتنی است پیشتر جهان آرای در گفتگو با مرور تصریح کرده بود تنها۴۰ درصد دانش آموزان گیلانی موفق شدند به بسترهای آموزشی در شبکه‌ی شاد  دسترسی پیدا کنند.

این درحالیست که در روزهای گذشته «جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس  شورای اسلامی نیز با انتقاد از عدم دسترسی همه دانش آموزان به کامپیوتر شخصی و یا گوشی هوشمند و تاکید آموزش وپرورش به استفاده از این شبکه گفته بود: آموزش‌هایی که در دوران کرونا به دانش آموزان داده می شود، یکنواخت نیست و در مناطق مختلف کشور تفاوت بارزی دارد و عدالت آموزشی در همه مناطق وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده بهترین راهکار این است که دانش آموزان  ۱۵ روز زودتر از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه، به مدرسه روند و در این مدت به صورت فشرده دروسی را که به علت کرونا نتوانستند یاد بگیرند، در قالب پیش نیاز بگذرانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.