محیط زیست، پسماند، رودخانه‌ها

مطالبات مردم گیلان از رییس جمهور کدامند؟

0 1,035

مشکلات محیطی زیستی، پسماندها، فاضلاب، تخریب جنگل، تخریب رودخانه‌ها و معادن مهمترین مطالبات مردم گیلان از رییس جمهور در سفر به استان اعلام شد.

 روز گذشته استاندار گیلان و اعضای مجمع نمایندگان استان در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار گیلان با معاون اول رییس جمهور فهرستی از مطالبات مردم استان در سفر آتی ریاست جمهوری به گیلان را اعلام کردند.

«سید علی آقازاده» نماینده رشت و خمام دراین باره گفت: روند تخریب محیط زیست گیلان بسیار نگران کننده و رفع معضل فاضلاب و پسماند‌ها از مهمترین مطالبات مردم این استان است.

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن زباله در گیلان تولید و دفن می‌شود که چالش‌های فراوانی را در این استان شمالی از نظر نفوذ شیرآبه‌ها به سفره‌های زیرزمینی به همراه دارد.

این نماینده مجلس تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر مطالبات مردم گیلان از ریاست جمهوری در سفر قریب الوقوع او به این استان دانست و افزود: معضلات و مشکلات عمرانی ریشه‌داری در شهر‌های مختلف گیلان وجود دارد که در صورت بهره‌وری می‌توانند استفاده خوبی برای استان داشته باشد از جمله آب‌بندان‌ها و بیمارستان‌ها که در استان چندین بیمارستان نیمه تمام و یا در مرحله اتمام هستند، ولی بیش از ۲۰ سال است که بهره‌برداری از آن‌ها به طول کشیده است.

آقازاده با اشاره به حوزه صنعت گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه کشاورزی محدودی به لحاظ زمین و جغرافیایی منطقه داریم، قطعا باید به حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال توجه بیشتری شود.

وی افزود: مباحث کشاورزی، صنعت، گردشگری، اقتصاد دریایی، ترانزیت و زیرساخت‌های حمل و نقل و راه آهن و بزرگراه‌ها از دیگر اولویت‌های استان هستند.

گفتنی است به گفته رییس مجمع نمایندگان گیلان به مرور، رییس جمهوردر اواسط بهمن به گیلان سفر می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.