مسکن ملی گیلان درمرحله اجرا قرارگرفت

0 493

در حالیکه شیوع کرونا ویروس بسیاری از فعالیتهای اقتصادی از جمله ساخت و ساز مسکن را به مدت دوماه تحت شعاع قرارداد و به دستور ستاد مقابله با کرونا فعالیتهای ساختمانی و پروژه های عمرانی ، تعطیل شده بود این مساله نگرانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از مسکوت ماندن اجرای این طرح در گیلان را به دنبال داشت. اما امروز «رضا علی نیا» معاون مسکن اداره‌ی کل راه وشهر سازی گیلان به مرور گفت: در مدت فوق مطالعات طرحهای معماری اقدام ملی مسکن در گیلان توسط مشاور انجام و متقاضیان واجد شرایط مورد پایش قرار گرفتند. از یک ماه آینده نیزعملیات اجرایی طرح برای متقاضیان موثر آغاز می‌شود.

«علی نیا» درادامه به مرورگفت: درفازاول ثبت نام اقدام ملی مسکن درگیلان ، ۱۳۰۰ متقاضی ثبت نام کردند که ۶۰۰ تقاضا واجد شرایط شناخته شدند. اما متاسفانه ۲۰۰ نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کردند و مابقی به دلیل فراهم نبودن شرایط مالی به تشکیل پرونده اقدام نکردند. لذا درفاز دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن ۳۸۰۰ مورد جدید ورود کردند که درحال بررسی و پایش آنها هستیم.

معاون مسکن شهری استان افزود: اداره‌ی راه و شهرسازی گیلان ۲۵۰۰ واحد در سایت مسکن مهر رشت در اختیار دارد که درحال رایزنی با وزارتخانه جهت واگذاری این واحدها در قالب اقدام ملی مسکن بوده  و تا ماه آینده این موضوع جمع بندی تعیین تکلیف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه این مساکن پیشتر و در قالب مسکن مهر احداث شده اند از لحاظ ریالی قیمت کمتری نسبت به طرح اقدام ملی مسکن خواهند داشت.

وی افزود: شهرهای رودسر و لنگرود پیشرو طرح اقدام ملی مسکن در استان هستند و عملیات شروع پروژه برای متقاضیان موثر تا یک ماه آینده در این شهرها آغاز می‌شود.

گفتنی است طرح اقدام ملی مسکن به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و در این طرح، ۲۰۰ هزار واحد توسط شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود. در مرحله اول ثبت نام اقدام ملی مسکن حدود ۳ هزار ظرفیت برای گیلان در نظر گرفته شد که سهم شهرستان رشت دراین طرح ۵۰۰ واحد بوده است.

در گیلان ثبت نام متقاضیان از ۲۳ آذر سال گذشته آغاز شد و به دلیل اینکه ۴۰ درصد ثبت نام کنندگان در این طرح واجد شرایط بودند ظرفیت جدیدی در بهمن ماه برای متقاضیان واجد شرایط برای ثبت نام ایجاد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.