میدان بار جدید رشت احداث می‌شود

طرح تفصیلی احداث میدان بار جدید رشت تهیه می‌شود؛

1 11,048

در ادامه بررسی میدانی مشکلات میادین میوه و تره بار سطح شهر رشت،«مصطفی دارایی‌نژاد» رییس فعالان اقتصادی میادین میوه و تره بار کشور از احداث میدان بار جدید در مرکز استان خبر داد.

«مصطفی دارایی‌نژاد» رییس فعالان اقتصادی میادین میوه و تره بار کشور، در بازدید از میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت با اشاره به مشکلات جامعه میادین میوه و تره بار گفت: بسیاری از فعالان این عرصه به دلیل وضعیت نامناسب، فرسودگی و محدودیت فضا در میادین میوه و تره بار رشت، از حمل و نقل محصولات کشاورزی به این میادین خودداری می‌کنند. بنابراین ضروری است برای تسهیل در تردد کامیون‌های میوه و تره بار، این میادین به مکان مناسب‌تری نظیر ورودی شهر انتقال پیدا کنند.

دارایی‌نژاد با اشاره به تعیین سود ۱۲ درصدی برای خرده فروشان میوه و تره بار، عنوان کرد: تعیین این مبلغ ۱۲ درصد سود برای قشر خرده فروشان میادین میوه و تره بار غیر اصولی است و باید در این زمینه تصمیمی اتخاذ شده و هر چه سریعتر موانع موجود در مسیر احداث میدان بار جدید مرتفع شود.

در این بازدید میدانی مقرر شد در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ طرح تفصیلی احداث میدان بار جدید شهر رشت تهیه و به اتاق بازرگانی استان گیلان ارائه شود تا در جلسه آینده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری گیلان با حضور استاندار برگزار می‌شود مطرح گردد.

در ادامه این بازدید«ایوب یاقوتی» مدیر مجتمع بازار میوه و تره بار ولیعصر رشت نیز خواستار نگاه و حمایت ویژه مسؤولان ارشد استان برای حل مشکلات میدان تره بار ولیعصر شد.

مدیر مجتمع بازار میوه و تره بار ولیعصر رشت با تأکید بر اینکه باید به دغدغه و نگرانی جامعه فعالان اقتصادی میوه و تره بار توجه ویژه‌تری شود تصریح کرد: برای ساخت بازار جدید میوه و تره بار، زمینی متعلق به منابع طبیعی در نظر گرفته شده که بعد از طی روند اداری، عملیات ساخت این بازار به زودی آغاز خواهد شد.

همچنین در این بازدید میدانی مقرر شد در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ طرح تفصیلی احداث میدان بار جدید شهر رشت تهیه و به اتاق بازرگانی استان گیلان ارائه شود تا در جلسه آینده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استانداری گیلان مطرح شود.

در پایان این بازدید مصطفی دارایی‌نژاد رییس فعالان اقتصادی میادین میوه و تره بار کشور از چند خرده فروشی میوه و تره بار سطح شهر رشت نیز بازدیدی کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان به خصوص در بحث ترافیک شدید میادین و مباحث مالیاتی قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ در جریان این بازدید، «رضاییان» رییس اتاق بازرگانی گیلان، «احمدی سنگری» نماینده مردم رشت در مجلس و «حسن‌پور» مدیرکل تعاون روستایی گیلان و دو تن از اعضای شورای شهر در رایزنی با رییس فعالان اقتصادی میادین میوه و تره بار کشور خواستار حل مشکلات میادین میوه و تره بار رشت و احداث میدان جدید شدند.

1 نظر
  1. بابک می گوید

    با سلام
    قابل توجه شهرداری رشت متاسفانه قیمت خرده فروشی با تعرفه ۱۲ درصد به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود و این امر باعث فشار بر روی قشر عزیز کارگر شده شایسته است پیشنهاد میشود استان گیلان همانند تهران دارای غرفه های میدان و تره بار احداث گردد و نظارت مطلوبی از طرف شهرداری صورت گیرد و من الله التوفیق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.