ناایمنی پاساژهای قدیمی بازار در برابر آتش سوزی

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت

0 646

رییس سازمان آتش نشانی از شناسایی نقاط ناایمن پاساژ قدیری رشت خبر داد.

“بابک رمضانی” گفت: درراستای اجرای تبصره ذیل بند۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بر اساس مجوز صادره شده معاون دادستان عمومی و انقلاب رشت برای شهرداری رشت جهت ارزیابی و پایش ایمنی و احصای نواقص از نظر حریق احتمالی در اماکن عمومی اعم از مراکز تجاری، درمانی، آموزشی و اداری، ارزیابی و پایش پاساژ قدیری رشت انجام شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان واحد پیشگیری و نظارت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت پس از هماهنگی با مالک پاساژ از این مکان بازدید و نواقص حریق و حوادث احتمالی را احصا کرده اند افزود: ضرورت رفع نارسایی‌های موجود در پاساژ قدیری رشت به مدت ۴۵روز به مالک آن ابلاغ شده است.
بافت مرکزی رشت بازارها و پاساژهای متعددی درخود جای داده که قدمتی چند دهه‌ای دارند. میدان بزرگ، پاساژهای پله برقی ،سالار، قدیری و آرسن و.. از جمله مراکز تجاری رشت هستند که روزانه جمعیت زیادی برای خرید و فروش در آنها حضور می‌یابند. فرسودگی ساختمانهای بازار، وجود انبارهای نامطمئن و قدیمی بودن سیستم های برق و لوله کشی گاز دراین اماکن، آنها را مستعد وقوع حوادثی همچون آتش سوزی کرده است از این رو احتمال وقوع حریق دربازار رشت همواره وجود دارد و وضعیت نامناسب برخی از پاساژهای قدیمی رشت این تهدید را بیش از گذشته کرده است.
پیشتر بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت اعلام کرده بود در حدود ۲۰ پاساژ و کاروانسرای قدیمی در شهر وجود دارد که هر ماه مورد بازدید کارشناسان این سازمان قرار می گیرند.
وی بزرگترین مشکل پاساژهای قدیمی بازار را عدم همکاری مالکین ومغازه داران عنوان کرد که به دلیل بالا بودن هزینه ها و هیات امنایی بودن اقدام خاصی برای رفع معایب موجود انجام نمی دهند. نقص سیستم سیمم کشی، استفاده ازوسایل حرارتی نامناسب و شعله های روباز، انبارهای نامطمئن و بدون ضابطه کالا، نبود راهای خروج و فرار، عدم نصب سیستم اعلام هشدار و تجهیرات دستی خاموش کردن آتش از جمله موارد بازدید در پاساژها و بازار رشت است که دراکثر پاساژها رشت رعایت نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.