وضعیت مدارس گیلان عادی و کلاسها برقرار است

1 817

در حالیکه روند مسمومیتهای مدارس کشور از روز گذشته شیب تندی به خود گرفته و امروز نیز خبرها از مسمومیتهای گسترده دانش اموزان در مدارس مختلف کشور از جمله مدارس دخترانه حاکی است، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ازعادی بودن وضعیت همه مدارس گیلان و ادامه آموزش در کلاس‌ها خبر داد.

این درحالیست که از روز گذشته همزمان با وقوع مسمومیت دانش‌ آموزان مدارس شهرهای رشت، لاهیجان و املش بسیاری از خانواده ها از حضور دانش آموزان خود بر سر کلاس درس جلوگیری کردند.

امروز مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه امروز یکشنبه ۱۴ اسفند، آموزش در همه مدارس گیلان جریان دارد گفت: ما به اولیا دانش آموزان حق می‌دهیم که نگران فرزندان خود باشند و البته سلامت دانش آموزان هم برای ما در اولویت قرار دارد و امیدواریم با تفاهم بیشتر با اولیا دانش آموزان نگرانی‌های موجود رفع شود.

محمد فائزی افزود: همه دست اندرکاران مدارس در تلاشند تا شرایط آرامی را برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

 صحبتهای فائزی در حالی مطرح شده که هر گونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس همچنان در ابهام باقی مانده و خانواده های زیادی در بلاتکلیفی روانه کردن فرزندان خود به مدرسه هستند.در عین حال با اتفاق روز گذشته بسیاری از مدیران مدارس در هماهنگی با اولیای دانش اموزان اقدام به تعطیلی اقدام کرده اند.

در همین رابطه شب گذشته«محمدتقی آشوبی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به مسمومیت دانش‌ آموزان دو مدرسه در شهرستان‌های رشت و لاهیجان، اظهار کرد: در پی این ماجرا تعدادی از دانش آموزان با حالاتی مانند تهوع، استفراغ، سردرد و تنگی نفس به بیمارستان‌های رازی رشت و لاهیجان مراجعه کردند که تحت درمان قرار گرفتند و پس از اندازه گیری فشار خون، ضربان قلب و تنفس این دانش آموزان در معاینه بالینی، بیشتر آن‌ها با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک کردند و برای برخی هم آزمایش‌های تکمیلی انجام شد که به محض کامل شدن بررسی‌ها نتایج به خانواده‌ها اعلام خواهد شد. فقط چند نفر از آن‌ها به دلیل سابقه آسم و آلرژی که داشتند ترجیح دادبم بستری باشند تا با شرایط پایداری بیمارستان را ترک کنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رابطه با نتیجه بررسی‌ها گفت: در شهرستان املش مورد خاصی نبوده و آنچه که اتفاق افتاده متفاوت از شهرستان‌های رشت و لاهیجان است.

آشوبی در رابطه با ماجرای شهرستان‌های رشت و لاهیجان گفت: روایت‌های دانش‌ آموزان متفاوت است و تاکنون نمی‌توان برای همه آن‌ها به نتیجه واحد رسید اما نتیجه آزمایش‌ها و معاینه‌های بالینی انجام شده روند طبیعی حال دانش آموزان را نشان می‌دهد و ما در این خصوص آزمایشات تخصصی را هم انجام داده‌ایم.

1 نظر
  1. ع می گوید

    دروغ میگن خیلی ها بچه هامون رو نمی فرستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.