پهلوگیری ۲۲۰ مین کشتی در بندر کاسپین

0 368

عضو هیات مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه‌ی آزادانزلی از پهلوگیری ۲۲۰ مین کشتی در بندرکاسپین و افزایش۲۰۸ درصدی مبادلات تجاری  در ۵ ماهه امسال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی «امین افقی»  با اعلام پهلوگیری ۲۲۰ مین کشتی در بندرکاسپین از آغاز فعالیت این بندر تاکنون، گفت: در ۵ ماهه‌ی نخست امسال ۸۳ کشتی ۲۳۴ هزارتن کالا در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری کردند و آمارها بیانگر افزایش۲۱۹درصدی تعداد کشتی های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در مدت ذکر شده است.

عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه ازاد انزلی افزود: از ابتدای فعالیت بندرکاسپین در سال ۹۷ تاکنون ۵۲۷ هزار تن کالا از ۲۲۰ فروندکشتی دربندرکاسپین تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: ازابتدای امسال تاکنون نیز۸۳ کشتی، بیش از ۲۳۵هزارتن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده که آمارهای موجود بیانگر آن است که نسبت به مدت پنج ماهه‌ی سال گذشته از لحاظ تعداد کشتی ۲۱۹درصد و به لحاظ تناژ کالا، ۲۰۸درصد تعداد کشتی تخلیه و بارگیری در این بندر رشد داشته است.

افقی با بیان اینکه کاهش زمان و هزینه کالا، مهمترین مزیت کریدور چین–قزاقستان–ایران برای تجار و صاحبان کالا به بندرکاسپین است افزود: از ۸۳ کشتی ذکر شده ، ۲۳ کشتی با ظرفیت ۱۷۳۷ تی ای یو حامل مواد اولیه و کالاهای استراتژیک کشور به صورت کانتینری و از مسیر کریدور چین–قزاقستان–ایران(مجتمع بندری کاسپین) بودند .

وی ادامه داد: بخش اعظم کالاهای ورودی به بند کاسپین کالاهای اساسی و برای مصرف داخل کشور است. بخش دیگر هم یک سری مواد اولیه کانتنری برای مواد اولیه کارخانجات خودرو، پتروشیمی و… است. کالاهای ترانزیتی و یا صادرات مجدد ما از کشور روسیه و قزاقستان و ترکمنستان به بندر کاسپین وارد شده و مقاصد ما برای صادرات مجدد به کشورهای عراق و ترکیه افغالنستان است. کالاهای صادراتی ما نیز همیشه کالاهای ایران از قبیل مواد غذایی و صنایع دستی به کشورهای هدف است.

معاون اموربندری وحوزه‌ی خزر سازمان منطقه‌ی آزادانزلی با تاکید براینکه توجه به صادرات کالا و ترغیب صادرکنندگان کشورمان به ارسال کالاهای خود از طریق بندرکاسپین در دستورکار این سازمان قراردارد تصریح کرد: از آغاز فعالیت بندرکاسپین انزلی تا کنون۷۴ فروندکشتی حامل ۵۹۰۰ تی ای یو کالاهای کانتینری شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی وکالاهای استراتژیک ازمسیرکریدورچین، قزاقستان، ایران در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.