«چَچ»، روایت تیرهای برق بر کاغذهای نقاشی

0 415

تیرهایِ برقِ نقش بسته بر کاغذها، چراغ نمایشگاه «چچ »را در شهر ساحلی انزلی روشن کرده‌اند.

 خالق این تیرهای برق «مهراب رمضانی» است. او می‌گوید: «چَچ» یعنی خزه و خزه گیاهی است که در نقاط نمناک می‌روید و باورم این است زمانی که بیش از حد بروید، دیده نمی‌شود.

 و اما این روزها اهالی انزلی می‌توانند به تماشای تیرهای برق از منظری دیگر بایستتد. این آثار زیر سقف چوم‌ گالری، گرد هم آمده‌اند تا راوی حکایت اجسامی باشند که با وجود حضور پررنگشان، کمتر به آنها می‌اندیشیم.

رمضانی که سال ۱۳۷۶ در شهر رشت چشم به جهان گشوده، در گفت و گو با مرور اظهار می‍کند: من از سال پیش، روی فرم‌های تیربرق مطالعه ‌کردم و رفته‌رفته به مفهومی رسیدم که در این آثار به نمایش گذاشته شده است. واقعیت این است که تیرهای برق با همه‌ی بار مسؤولیتی که بر دوش دارند، به چشم نمی‌آیند و در حاشیه هستند. همین درک و دریافت به تدریج در ذهنم عمق یافت و سبب شد تاعنوان «چَچ» را برای این نمایشگاه انتخاب کنم.

 وی که دانش آموخته‌ی نقاش از دانشگاه تهران است، یادآور می‌شود: «چَچ» نخستین نمایشگاه انفرادی من محسوب می‌شود و دربرگیرنده‌ی ۲۹ تابلوی نقاشی با تکنیک زغال و همچنین تعدادی مجسمه است.

 گفتنی‌ست نمایشگاه نقاشی «چچ» از ۱۴ خرداد تا ۴ تیرماه، روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در چوم گالری به نشانی خیابان طالقانی، کوچه کافی، پلاک ۶۶ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزبان علاقمندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.