کارنامه ضعیف بانکهای عامل در تولید و اشتغال

0 355

استاندار گیلان ازعملکرد بانکهای خصوصی استان در تولید و اشتغال انتقاد کرد و گفت: کارنامه‌ی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سامانه رصد موجود است و متأسفانه برخی بانک‌های خصوصی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از منابع خود در استان مصرف می‌کنند.

«ارسلان زارع» درجلسه‌ی بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همچنین با بیان اینکه طبق ابلاغیه‌ی وزیراقتصاد و دارایی هربانک حداقل ۵۰ درصد ازمنابع خود را باید به عرصه تولید و اشتغال درهمان استان اختصاص دهند، ازدستگاه ها و بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات حمایتی بخصوص کرونا اهتمام جدی تری داشته باشند واجرای تعهدات اشتغال را برای مدیران یک تکلیف عنوان کرد. درغیراینصورت آن تعداد از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که دراین حوزه مذکور عملکرد ضعیفی داشته باشند عملکردشان در سطح ملی منعکس می‌شود.

استانداردرخصوص آمار تعهدات اشتغال استان افزود: از ۱۵ هزار و ۶۶۳ نفر تعهد اشتغال استان براساس سامانه‌ی رصد تا کنون، ۶هزار و ۷۶۹ فرصت شغلی معادل ۴۳ شغل ایجاد شده است.

پیش از این نیز اوایل امسال استاندار گیلان ازعملکرد بانکهای عامل و برخی دستگاهها در پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرده بود و آنرا رضایت بخش ندانست و خواستار تغییر رویکرد بانکها و دستگاهها شد و خواستار این شده بود اگرمدیری نتواند انتظارات استان را برآورده کند، باید جایش را به مدیر دیگری بدهد.

همچنین درهمین رابطه «یونس رنجکش» مدیرکل دفترجذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز گفته بود: با توجه به گذشت بیش از نیمی از سال، روند پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک های استان رضایت بخش نیست. وی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی با توجه به پرونده های تکمیلی موجود دربانک ها همخوانی ندارد، افزود: گزارش های دریافتی ازدبیرخانه ستاد استان حکایت از نارضایتی متقاضیان نسبت به عدم پرداخت به موقع این تسهیلات دارد.

گفتنی است پیشتراعلام شد، هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات واحدهای اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا برای گیلان مصوب شده است اما در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای اقتصادی گیلان و افراد مشمول از سوی بانکها کم کاری صورت گرفته است. بیشترین پرداخت تسهیلات کرونا در بین بانک های عامل استان مربوط به بانک ملی با ۹۲ میلیارد تومان، بانک صادرات ۳۷ میلیارد تومان و سپه با ۲۹ میلیارد تومان بوده است. همچنین بیشترین تحقق پرداخت تسهیلات در بانکهای عامل مربوط به بانک سینا با ۹۲ درصد، موسسه ملل ۸۰ درصد و بانک صادرات ۷۷ درصد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.