گیلان دومین استان مسافر پذیر کشور

ورود 8 میلیون گردشگر نوروزی طی یک هفته

0 234

ورود ۸ میلیون گردشگر نوروزی به گیلان، این استان را بعد از مازندران دومین استان مسافرپذیر کشور در ایام نوروز تبدیل کرد.

بر اساس آمارهای پلیس راه گیلان، ۱۰.۶ درصد مسافران ورودی کشور سهم گیلان در یک هفته ابتدایی سال بود که شامل جمعیتی بیش از ۳ برابر جمعیت استان می‌شود.

درهمین رابطه «ولی جهانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به افزایش ۱۱۵ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در استان اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز، بالغ بر ۶ میلیون نفر از گردشگران در استان اقامت داشته‌اند که این آمار ۱۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی ورود گردشگران به گیلان افزود: ۸ میلیون و ۵۶۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال وارد گیلان شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ظرفیت ۳ هزار و ۱۲۲ هتل، اقامتگاه گردشگری و بومگردی و بیش از ۵۰ هزار تخت اقامتی در استان تصریح کرد: شرایط مساعد جوی، برگزاری بیش از ۳۰۰ جشنواره، مراسم و آئین بومی – محلی و ۱۰۰ برنامه فرهنگی در مناطق مختلف استان، از دلایل افزایش ماندگاری و اقامت گردشگران در گیلان بوده است.

«جاور صفاری» رئیس پلیس راه گیلان نیز با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون بیش از ۹۳۵ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده است گفت: گیلان دومین استان مسافرپذیر کشور بعد از مازندران طی این مدت بوده است.

جاور صفاری افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون، ۱۰.۶ دهم درصد سهم مسافران ورودی به استان ها را به عنوان دومین استان گردشگرپذیر به خود اختصاص داده که بیانگر ۱۵ درصد افزایش ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی ترافیک خروجی در محدوده پل سراوان- امامزاده هاشم در محور رشت قزوین را سنگین و پرحجم اعلام کرد و گفت: ترافیک در سایر محور های ارتباطی استان نیز نیمه‌سنگین اما روان است. تعداد کشته شدگان جاده ای استان به ۱۰ تن و تعداد مصدومان تصادفات نیز به ۱۱۵ نفر رسید. U

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.