گیلان فاقد امکانات درمانی مناسب در موج دوم کرونا

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان

0 268

در حالیکه در روزهای اخیر ازسوی ستاد مقابله با کرونا در گیلان اعلام شد با تلاش کادر بهداشت و درمان استان ، وضعیت ورود بیماران مبتلا به بیمارستان‌های گیلان کاهشی شده اما همچنان این استان کانون بحران کرونا در کشور است.

پیش بینی شده است شیب کند شیوع ویروس کرونا در گیلان  تا اواسط فروردین و با اجرای طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی و با همکاری مردم ادامه داشته باشد اما  نماینده تام الاختیاروزارت بهداشت در گیلان  با بیان اینکه  امکانات درمانی کافی برای مقابله با موج دوم کرونا در استان وجود ندارد، گفت: موج دوم کرونا سخت ‌تر و شدیدتر است بنابراین برای جلوگیری از ایجاد آن و حفظ سلامت مردم از قوه قهریه استفاده می‌کنیم.

محمد حسین قربانی افزود: گیلان به عنوان کانون بحران کرونای کشور به هیچ عنوان شرایط لازم برای مواجهه با شیوع موج دوم ویروس کرونا را ندارد. ما از تمام امکانات و روش‌ها برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار استفاده می‌کنیم زیرا تجربه نشان داده پیشگیری راحت‌تر از درمان است وهر طور که شده باید جلوی ایجاد موج دوم کرونا را در کشور بگیریم.

وی تعطیلی مراکز فرهنگی، اقتصادی و کم‌رنگ شدن فعالیت بسیاری از صنوف را در گیلان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا امری لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: توقیف خودروها، جریمه و پلمپ دفاتر و اماکن اقتصادی غیرضروری تنها با همین هدف و برای صیانت از سلامت عموم جامعه انجام می‌شود.

نماینده تام الاختیاروزارت بهداشت در گیلان ، تعطیلات پایانی نوروز و احتمال خارج شدن مردم از منازل و قرنطینه را موضوعی نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: اگر مردم گیلان به سلامتی خود و خانواده خود اهمیت می‌دهند باید همچنان به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند درغیر این‌صورت تبعات سنگینی در انتظار جامعه است.

قربانی با اشاره به  از دست رفتن تعدادی از پرسنل درمانی کشور و استان افزود: در گیلان امکانات درمانی مقابله با موج دوم ویروس کووید ۱۹ وجود ندارد از طرفی مرحله بعدی شیوع این بیماری سخت‌تر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.