گیلان چهارمین استان پرتردد کشور در سه ماه گذشته

0 306

علیرغم هشدار مسوولان ستاد مقابله با کرونا نسبت به شیوع گسترده‌ی این بیماری درگیلان و توصیه‌های مکرر به انجام نشدن سفر توسط گردشگران، این استان در سه ماهه‌ی نخست امسال شاهد تردد  ۶ میلیون وسیله‌ی نقلیه بود. این درحالیست که پیشتر از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان شده یکی از دلایل افزایش تعداد بستری در بیمارستانهای استان، افزایش سفر و تردد خودروهای گردشگران از شهرهای وضعیت قرمز کشور به گیلان طی تعطیلات خرداد ماه بوده است.

در همین رابطه امروز «فریبرزمرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تردد بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه در سه ماهه‌ی نخست امسال درمحورهای اصلی ورودی و خروجی گیلان خبرداد و گفت: طبق آمارهای دریافتی گیلان چهارمین استان پرتردد کشور در سه ماهه‌ی نخست امسال گزارش شده است.

مرادی با اشاره به گزارش‌های دریافتی ۴۲ دستگاه ترددشمار در جاده های استان افزود: در این مدت سه میلیون و ۶۱ هزار و ۶۸۳ وسیله نقلیه وارد و سه میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۴۸خودرو از استان خارج شدند. درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد ورود و ۳۶ درصد خروج وسیله نقلیه از استان کاهش یافته است.

مرادی گفت: محور آزادراه قزوین – رشت با میزان ورودی یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۹۹ دستگاه وسیله نقلیه و محور رامسر – چابکسر با میزان ورودی ۹۹۷ هزار و ۷۱۴ خودرو بیشترین آمار ورودی استان را به خود اختصاص داده اند. محور آزاد راه رشت -قزوین با خروج یک میلیون و ۲۰۴ هزار و۴۷۲ وسیله نقلیه بیشترین آمار خروجی را در این مدت داشته است.

گفتنی است، آزاد راه رشت – قزوین، جاده قدیم لوشان- قزوین، منجیل -گیلوان، چابکسر- رامسر، آستارا – اردبیل و اسالم – خلخال ۶ محور اصلی ورودی و خروجی استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.