بلاتکلیفی اصلاح میدان کمربندی خمام در موازی کاری دستگاهها

0 441

وضعیت نا بسامان میدان ولیعصر و شکل هندسی نامناسب آن در کمربندی شهرستان تازه تاسیس خمام، علاوه بر وقوع تصادفات متعدد، عامل اصلی ترافیک در این محور پرتردد استان است. این درحالیست که بیش از دوسال از وعده «اوسط اکبری مقدم» معاون سابق عمرانی استانداری درخصوص تخصیص اعتبار برای اصلاح هندسی این میدان بزرگ در محور خمام انزلی خشکیبجار گذشته است اما نه تنها اعتباری به آن اختصاص نیافت بلکه این پروژه در موازی کاری دستگاههای اجرایی استان سردرگرم باقی مانده است. چنانچه علیرغم آمادگی شهرداری خمام برای در اختیار گرفتن این پروژه و ارایه طرح کارشناسی به راهداری استان همچنان این میدان در بلاتکلیفی اصلاح قرار دارد.

«عیسی فکور» شهردار خمام  در این رابطه به مرور گفت: تعریض کمربندی و اصلاح هندسی میدان ولیعصر خمام در اختیار اداره کل راهداری استان قرار دارد و به دستور استانداری قرار بود مطالعات طرح اصلاح هندسی از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام شود که تاکنون اجرایی نشده است.

 فکور به ارایه طرحی از سوی شهرداری خمام اشاره کرد و گفت: نقشه اصلاحی مد نظر شهرداری مدت مدیدی است در شورای ترافیک استان در انتظار تایید است.

 وی با بیان اینکه این محور کمربندی و میدان وسیع آن به دلیل وقوع تصادفات و ترافیک زیاد نیازمند اصلاح است از دستگاههای اجرایی خواست هر چه زودتر اجرای این پروژه را در دستور کار قرار بدهند.

فکور با تاکید به اصلاح هندسی میدان ولیعصر بیان کرد: با ساخت روگذر و یا زیرگذر در میدان ولیعصر از وقوع تصادفات به شدت کاسته می شود اما متاسفانه اعتباری برای این پروژه پیش بینی نشده است.

«عبدالوحید احمدی» نخستین فرماندار شهرستان خمام نیز با بیان اینکه به تازگی در این پست مشغول به فعالیت شده است به مرور اظهار کرد: از زمان شروع تصدی در فرمانداری خمام درگیر کارهای اداری و برگزاری انتخابات بوده است .

وی افزود: خمام با مشکلات زیادی روبرو است. تعریض جاده کمربندی و ایمن سازی جاده خمام به خشکیبجار، پیگیری اجرای سایر پروژههای ملی مانند عبور راه آهن  از روستاهای خمام و رایزنی با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای مسیر برای جلوگیری از ممانعت آنها در عبور ریل خط آهن از اولویتهای عمرانی این شهرستان است.

 احمدی وعده داد در اولین کمیته برنامه ریزی شهرستان خمام موضوع اصلاح میدان کمربندی خمام در دستور کار قرار بگیرد.

درعین حال که عیسی فکور شهردار خمام از واگذاری تهیه طرح مطالعاتی اصلاح میدان ولیعصر خمام به اداره کل راه وشهرسازی استان خبر داد، اما « یعقوب حیدری» معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان از قرار نداشتن این طرح در برنامه های این اداره کل خبر داد.

 حیدری به مرور گفت: تاکنون تکلیفی از سوی معاونت عمرانی استانداری درخصوص تهیه و ارایه چنین طرحی به ما ابلاغ نشده است .

در ادامه با وجود اینکه شهرداری فرمانداری خمام اجرای این پروژه را در حوزه اداره کل راهداری استان بیان کردند اما علیرغم تماس های مکرر، دسترسی به مدیر کل راهداری استان به منظور پاسخگویی دراین خصوص امکانپذیر نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.