بازگشایی مسیرهای پرجمعیت روستایی

مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبرداد:

0 765

مدیر کل ستاد مدیریت بحران گیلان خبر داد: همه راه‌های اصلی و فرعی گیلان به جز برخی ازمحورهای فرعی کوهستانی استان باز هستند.

 بارش برف که از شب گذشته برخی مناطق جلگه‌ای مرکزی و شرقی استان را سفید پوش کرد، در مناطق کوهستانی با شدت بیشتر و با کولاک همراه شد که منجر به مسدودیت برخی از راه‌های فرعی روستایی شد. اما به گفته مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان با همکاری و حضور اکیپهای راهداری و پشتیبانی بخشداریها در حال بازگشایی هستند.

امیر مرادی مدیر کل ستاد بحران استانداری گیلان به مرور تأکید کرد: ستادهای بحران فرمانداریها پیش از شروع بارش برف با تقسیم مسؤولیتها بین راهداری‌ها و شهرداری‌ها و با ایجاد اکیپهای پشتیبان متشکل از بخشداریها، دهیاریها، جهاد کشاورزی و۷۵ پیمانکاربخش خصوصی و ۵ هزار دستگاه تراکتور توانستند عملکرد خوبی در مدیریت بحران و بازگشایی مسیرها ارایه کنند واجازه ندادیم راه‌های دسترسی به مناطق پر جمعیت روستایی بسته باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش برف را در ماسوله و رودبار داشتیم اضافه کرد: طی بارش برف شبانه روز گذشته اکیپهای راهداری در جاده‌های برون شهری و شهرداریها با ورود به موقع در سطح معابر و خیابانها مانع از مسدودیت مسیرها شدند و به جز چند قطعی کوتاه مدت برق در برخی روستاهای رودبار که به دلیل پارگی و دزدی سیم روی داد در سایر مناطق استان شبکه‌های برق، گاز و آب پایدار هستند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری همچنین به هماهنگی بین هلال احمر و اوقاف استان در بازگشایی مساجد و بقعه‌ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هیچ در راه مانده‌ای در جاده‌های برون شهری و روستایی نداشتیم.

 وی از فعالیت مرکزمانیتورینگ مدیریت بحران و حضور نمایندگان دستگاه‌های خدماتی و اجرایی برای رفع سریع مشکلات خبر داد.

گفتنی است ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند، ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل – دیلمان به ۶۰ سانت، گردنه الماس به ۸۰ سانت، گردنه حیران به ۳۰ سانت و در گردنه کوهین به ۱۰ سانت رسیده است.

همچنین محورهای رشت – لوشان، زیاز – شوک، رودسر – لات محله، بلوردکان – خصیب دشت، شوک – ملکوت، ماسال – گیلوان، فومن – ماسوله و حشمت آباد – فوشه لانه بیشترین بارش برف را داشتند و در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت بارشها خفیف گزارش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.