ایمن سازی ۲۰ نقطه حادثه خیز گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور خبر داد:

0 424

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایمن‌سازی ۲۰ نقطه پرحادثه گیلان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«داریوش امانی» با اشاره به وجود ۹۷ نقطه پرحادثه و خطرآفرین در گیلان اظهار داشت: عملیات اولیه ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز کشور به ‌طور همزمان دستور کار قرار گرفته است‌. نقاط پرحادثه گیلان نیز شناسایی شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلاح ۱۷ نقطه پُرحادثه در سطح استان در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد تصریح کرد: این عملیات باید تا پایان سال انجام شود.

وی گیلان را یکی از استان‌های مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: با توجه به وجود بنادر آستارا و همچنین ظرفیت منطقه آزاد انزلی که استان گیلان از آن برخوردار است و همسایگی با کشور آذربایجان، این استان را به یکی از استان‌های مهم در حوزه راهداری تبدیل کرده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به ظرفیت گردشگری و مسافرپذیری استان گیلان خاطرنشان کرد: این استان در جذب اعتبارات جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

لازم به ذکر است نبودِ روشنایی کافی، عدم خط‌کشی‌ها وعلائم راهنمایی و رانندگی در برخی از جاده های گیلان منجر به تصادفات متعددی در این مناطق شده است. هفته گذشته «جاور صفاری» فرمانده پلیس راه استان از کشته شدن ۳۸۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون در تصادفات جاده‌ای برون شهری گیلان خبر داده و گفته بود: از جمله علل وقوع  رشد تصادفات در گیلان، نا ایمن بودن جاده ها، وجود نقاط حادثه خیز وعدم آشکار سازی این نقاط است.

محورهای فومن سراوان- ماسال – لنگرود- تالش و پیربازار رشت از جمله جاده های پر تصادف گیلان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.