استاندار: تعطیلات به گیلان سفر نکنید

0 349

بالاخره استاندار گیلان سکوت خبری خود راشکست و از گیلانی های ساکن در سایر نقاط کشور درخواست کرد در تعطیلات پیش رو به گیلان سفر نکنند. «ارسلان زارع » در جلسه‌ی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خواستار تشدید نظارت ها و سرکشی ها از اماکن عمومی و اصناف در ایام تعطیلات پیش رو و برخورد با متخلفان شد.

وی گفت: برای قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمانی هیچ اقدامی بهتر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش مراودات اجتماعی، پرهیز از اجتماعات، استفاده از ماسک، شست‌ و‌شوی مرتب دست‌ها و پیشگیری از رفت و آمدهای غیر ضرور نیست.

با این حال به نظر می‌رسد گزارش‌های رسیده به استاندار چندان واقعی نباشد. چرا که در اغلب اماکن عمومی دربسته با پرخطرترین شکل ممکن مراسم عزاداری برپا می‌شود. در این زمینه استاندار اعلام کرده است: گزارش‌های ارسالی از رعایت شایسته و مطلوب عزاداری توسط متولیان هیأت‌های مذهبی، وعاظ و مداحان دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم در فضای بسته که منجر به شکل گیری اجتماعات فشرده انسانی شود در ماه محرم ممنوع است، گفت: طبق تصمیم ابلاغ شده ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم صرفاً در محیط و فضای باز مجاز است.

وی  بر لزوم تشدید نظارت‌ها و سرکشی‌ها در هفته جاری به ویژه ایام تعطیل و برخورد قاطع با متخلفان تأکید و اضافه کرد: بررسی‌ها نمایانگر رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم است اما نباید از تعطیلات پیش‌رو غافل شویم چراکه معتقدم هر تغییر رفتاری در مراقبت‌های بهداشتی، تغییر در وضعیت ابتلا به این بیماری را به دنبال دارد.

گفتنی است بعد از تعطیلات گذشته‌ی عید قربان و عید غدیر درگیلان، بنا به آمار ارایه شده توسط «سیما لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در استانهای شمالی به خصوص گیلان  بار دیگر صعودی شد و در تیرماه گذشته موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های استان گیلان افزایشی شد. به طوری ۵ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار گرفتند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا درشهرستان‌های ورودی و پرمسافرگیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان روند تندتری به خود گرفت.

پیشتر نیز«ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در ۶ هفته‌ی گذشته تعداد بیماران کرونایی گیلان از ۱۵۰ نفر به بیش از۳۷۰ نفر افزایش یافته  که از این تعداد حدود ۳۰ درصد این افراد مسافرند. با در پیش بودن تعطیلان تاسوعا و عاشورا ، نگرانی مسوولان استان از افزایش سفر به گیلان و صعود دوباره آمار مبتلایان حاکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.