استعفای اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان

0 6,473

سه روز مانده به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان، تعدادی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در گیلان از استعفای خود خبر دادند.

 درحالیکه کمتر از یک هفته به انتخابات شوراهای شهر و روستا باقی است، از شنبه گذشته تعدادی از داوطلبین شوراهای شهر شهرستانهای مختلف استان که پیش ازاین توسط هیأت نظارت بر انتخابات استان رد صلاحیت شده بودند از دریافت کد داوطلبی و تأیید صلاحیت خود توسط هیأت نظارت عالی استان و مرکزی انتخابات خبر دادند و بلافاصله تبلیغات مستقیم و محیطی خود را در انتخابات شوراهای اسلامی شهر آغاز کردند.

این مساله به استعفای تعدادی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان از جمله «جبار کوچکی نژاد» و«غلامرضا مرحبا» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گیلان انجامید.

درهمین رابطه «غلامرضامرحبا» نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات گیلان به خبرنگار مرور گفت: این روند را مناسب نمیدانم. هیأت مرکزی نظارت حتی به اختیاراتی که خودش به اعضای هیأتهای عالی استان داد پایبند نشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اعضای هیأت نظارت بر اساس شناخت از کاندیداها و پرونده‌ها و گزارشات موجود و طبق اختیاراتی که برعهده داشت به رد یا تأیید صلاحیت کاندیداها اقدام کرد.

 مرحبا افزود: متأسفانه در آخرین لحظاتی که امیدوار به اصلاح امور از طریق ورود کاندیدای اصلاح به صحنه رقابت داشتیم، برخی با رایزنی‌های متعدد موفق به دریافت صلاحیت خود شدند و لذا بنده این موضوع ر اتحمل نکرده و استعفای خودم را از هیأت عالی نظارت استان اعلام کردم.

وی با تأکید به اینکه سیستم موجود در بحث تأیید صلاحیتها سیستم درستی نیست اظهار کرد: رسیدگی به صلاحیتها توسط هیأتهای نظارت باید واقعی باشد. امیدوارم با روند پیش آمده مردم خودشان در پای صندوق‌های رأی تصمیم بگیرند تا افراد درست و اصلح را روانه شوراهای شهر کنند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی با اصلاح برخی قوانین و تبصره‌ها دراختیارات هیأتهای عالی نظارت این روند را تغییر دهد. در غیر این صورت چیزی عوض نمی‌شود.

همچنین روز گذشته «جبارکوچکی‌نژاد» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، سخنگو و عضو هیئت نظارت و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان نیز از استعفای خود خبر داد.

 کوچکی نژاد با انتقاد از روند بررسی و تأیید صلاحیت برخی از افراد بیان کرد: هیأت نظارت عالی استان و مرکزی با اعمال نظر یک طرفه و خارج از ضابطه منجر به اتفاقات نامتعارف و غیرقانونی در روند بررسی صلاحیت‌ها شده است.

کوچکی نژاد با اعلام انصراف خود از ادامه کار در هئیت عالی نظارت استان گیلان تأکید کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده بنده آینده خوبی برای شورای‌های اسلامی شهر و روستا متصور نبوده و به این منظور انصراف خود را از ادامه کار در هئیت عالی نظارت استان اعلام و نامه‌ای را در این خصوص به رییس مجلس ارسال کردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.