افتتاح پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت

با توجه به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی خط آهن رشت - کاسپین ۹۷ ؛

0 151

بنابر آمارهای رسمی وزارت راه و شهر سازی؛ عملیات اجرایی پروژه خط آهن رشت – کاسپین حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این حال مسؤولان وزارتخانه و استانداری گیلان از افتتاح این پروژه نیمه تمام در کنار ۸ کیلومترآزاد راه باقیمانده رشت قزوین پیش از پایان سال با حضور رییس جمهور خبر می‌دهند.

بهره برداری و افتتاح از پروژه‌های نیمه تمام در گیلان امری مسبوق به سابقه است. بهره برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام یکی از مهمترین عوامل عقب‌ماندگی گیلان در بخش‌های توسعه‌ای و زیرساختی بوده که تکمیل و بهره‌برداری از آنها به درازا کشیده اما همچنان بیشترین بودجه عمرانی استان را در طول سالها می‌بلعند.

بنابر آمارهای سازمان مدیریت و برنامه استان ، بالغ بر ۲۵۰۰ پروزه نیمه تمام عمرانی دارد که پروژه های راه آهن رشت – انزلی- آستارا، اتصال راه آهن قزوین- رشت به بنادر کاسپین، انزلی و آستارا، تکمیل ۸ کیلومتر جاده قزوین رشت در محور رودبار منجیل، کتابخانه مرکزی رشت، احداث و راه‌اندازی نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله سوز رشت، کمربندی‌های نیمه تمام انزلی و تالش و بسیاری دیگر از طرح‌های محیط زیستی و زیربنایی از جمله ابر پروژه‌های نیمه تمام هستند که در هر دوره‌ای از دولتها، بخشهایی از آنها به بهره برداری می‌رسند و تکمیل آنها هر بار به پایان دولت موکول می‌شود بی آنکه تاثیری در روند پیشرفت فیزیکی آنها رخ دهد.

در همین رابطه «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر منجیل – رودبار، زمان دقیقی برای افتتاح قطعه باقیمانده آزادراه رشت – قزوین در این محدوده اعلام نکرد و گفت: این طرح به عنوان مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی کشور از لحاط فنی، مهندسی و حجم کار محسوب می‌شود که به مراحل پایانی ساخت نزدیک می‌شود.

لازم به ذکر است: در مسیر ۸ و ۲ دهم کیلومتری باقیمانده آزادراه رشت – قزوین، حدود ۵ کیلومتر تونل و پل و ۸ کیلومتر دیوار حائل ساخته شده و تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعنبارات دولتی برای ساخت قطعه باقیمانده آزادراه رشت قزوین هزینه شده است.

 پیشتر در بازه‌های مختلف زمانی وعده‌هایی برای تکمیل این پروژه داده شده بود که هر بار این وعده به تامین مالی توسط دولت مشروط شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.