افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه بزرگ گیلان

0 451

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از افزایش دو برابری ظرفیت تصفیه‌خانه بزرگ گیلان خبر داد و گفت: سال آینده وضعیت تامین و توزیع آب شرب در اکثر نقاط استان بهبود خواهد یافت.

«حمیدرضا جانباز» افزود: با بهره برداری از این طرح حدود سه هزار لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه سنگر اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان با کمبود آب شرب مواجه اند افزود: همزمان با افزایش ظرفیت تصفیه خانه گیلان ، توزیع موزون آب در شبکه های شهری و روستایی انجام شده  و ظرفیت آب روستایی افزایش پیدا می کند. همچنین عملیات تکمیل رینگ های آبرسانی در شهر رشت و سایر نقاط استان متناسب با افزایش ظرفیت تصفیه خانه آغاز می شود.

جانبازگفت: برای ساماندهی فاضلاب شهرستان رشت نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

پیشتر نیز دراین باره نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی ازمشکلات حوزه آبرسانی در روستاها و مناطق شرقی استان انتقاد کرده بود.

«محمد حسن قربانی » گفته بود: وجود برخی ایرادات در زیرساخت‌ها، عدم تأمین منابع اعتباری و یا فرسودگی لوله‌ها و خطوط انتقال آب ازجمله مشکلات پیش‌روی حوزه آب شرب روستایی گیلان است. در حال حاضر روستاهای استان از فرسودگی شبکه های آبرسانی روستایی، تغییر الگوی مصرف و افت فشار آب مواجه هستند.

«سیداسماعیل میرغضنفری » فرماندار لاهیجان نیز با انتقاد از اینکه منابع مطمئن و کافی برای تامین آب شهرستان فراهم نشده است  گفته : با وجود اعلام اسمی  ۸۶ درصد نرم برخورداری این شهرستان از آب شرب، ولی در عمل با میزان برخورداری واقعی جمعیت این شهرستان تفاوت  دارد و میزان برخورداری شهرستان پایین تر است که  اعلام این آمار از لحاظ قانونی و اعتباری  مشکلاتی بوجود آورده است.

وی فرسودگی شبکه های آب در حوزه شهری و روستایی یکی از مشکلات این شهرستان است و باعث شکستگی های مکرر و پیاپی شده که همین امر تاثیر منفی در کیفیت آب  شهر گذاشته است.

«ارسلان زارع» استاندار گیلان هم در این باره گفت: تامین آب شرب از مهمترین نگرانی و مطالبات به حق مردم مناطق مختلف گیلان به ویژه در حاشیه شهرها است. دستیابی به میانگین شاخص کشوری بهره مندی آب روستایی در گیلان تا پایان دولت مورد انتظار است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر بهداشتی بودن آب مصرفی شهروندان و توسعه شبکه توزیع آب، افزود: تسریع در روند اجرای پروژه های نیمه تمام حوزه آب استان موجب بهبود کیفیت و همچنین توزیع مناسب آب در مناطق مختلف استان می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.