افزایش ۱۰۶ درصدی درآمد گیلان

بیشترین وصول درآمدهای گیلان از مالیات و گمرک اعلام شد

0 402

سرپرست دیوان محاسبات گیلان، رتبه استان را درتخصیص اعتبارات هزینه‌ای دهم و در اعتبارات تملک نهم اعلام کرد.

«امید نبی زاده حقیقی » اضافه کرد: در سرجمع اعتبارات رتبه یازدهم کل کشور را داریم اما اعتبارات بایستی به نحو مطلوب توسط دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نبی زاده، با اشاره به پیش بینی درآمد ۴۲۸۲ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ در استان گیلان، تصریح کرد: درآمدهای وصولی ۴۵۴۳ میلیارد تومان بود که ۱۰۶ درصد نسبت به پیش بینی افزایش وصولی داشتیم؛ البته اکثر وصولی‌های سال گذشته از درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

وی سرجمع اعتبارات مصوب گیلان در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بالغ بر ۸۹.۶ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان این اعتبارات تخصیص یافته است. هزینه کرد دستگاه‌ها تا پایان سال نیز معادل ۹۹۱۵ میلیارد تومان بود و لذا مابقی(۱۹۶۸ میلیارد تومان) به سال مالی بعد منتقل شده است.

سرپرست دیوان محاسبات گیلان همچنین به احصای ۱۰ تخلف در دستگاه‌های اداری استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بنابر گزارشات مردمی ۵۰ گزارش تخلف از دستگاه‌ها به دست دیوان محاسبات رسید که ۱۰ تخلف محرز و به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شدند.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات با هیچ دستگاهی تعارف ندارد. بر همین اساس به مباحث مالی شرکت‌های وابسته به استانداری گیلان و ۲ شرکت وابسته به منطقه آزاد انزلی طبق قانون بودجه ورود کرده و اگر چنانچه حقوقی از بیت المال تضییع شده باشد، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

نبی زاده، احداث نیروگاه زباله سوز رشت، احداث تصفیه خانه سراوان رشت، بررسی وضعیت آلودگی تالاب انزلی، بررسی وضعیت تصرف حرایم تالاب‌ها و بررسی وضعیت واگذاری اراضی و مجوزهای صادر شده در منطقه آزاد انزلی را از موضوعات مهم سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات بیان کرد و افزود: بررسی وضعیت احداث دو سد شفارود و پلرود، بررسی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، بررسی وضعیت قیر رایگان تحویلی به پیمانکاران راه و شهرسازی و بررسی وضعیت وصول مالیات‌های محقق شده اداره کل امور مالیاتی نیز در دستور کار سال جاری قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.