انتقاد از بی توجهی مجلس به سیلاب گیلان

0 568

سیلاب های گیلان درچند ماه گذشته بیش از۱۶۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد اما تا کنون ۱۰ درصد هم جبران خسارت به گیلان پرداخت نشده است .

«سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی امروز بعد  از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور از عدم تخصیص اعتبار و توجه این کمیسیون به خسارات سیل درگیلان انتقاد کرد.

کاظم دلخوش در گفت  و گو با مرور افزود: در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشورعلیرغم خسارت‌های بسیاری که به استان گیلان در اثر سیل وارد شده، امّا هیچ اقدام کارشناسی برای بهبود این وضعیت صورت نگرفته و به خسارات گیلان بی توجهی شده است.

سیلابوی با اشاره به کمک مردم گیلان درجریان دفاع مقدس و خسارات سیل استانهای دیگر کشور ادامه داد: اکنون که گیلان خود از سیل آسیب دیده است متاسفانه  به این مساله از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس  توجه نشده است و که این کار بی احترامی به مردم گیلان است.

دلخوش افزود: در جریان سیلاب سال گذشته و امسال بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بیش از ۵۰ مورد راه ارتباطی ، پل و تخریب دیواره های رودخانه ها در روستاها و شهرهای گیلان وارد شد که با وجود مصوبات ستاد مدیریت بحران و هیات دولت فقط ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت دو پل اعتبار اخصاص دادند که تا کنون اجرایی نشده است. متاسفانه شهرهای دیگر از دریافت اعتبارات بازسازی همچنان بی نصیب مانده اند.

گفتنی است «مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده مردم لنگرود نیز امروز درمجلس نیزعدم لایروبی رودخانه‌ها را یکی از دلایل بروز سیل در کشورعنوان کرد وگفت: برای طرح آبخیزداری اعتبار مورد نیاز درنظر گرفته شد اما تاکنون اقدامی در این جهت انجام نگرفته است.

درهمین رابطه پیشتر«رضا اسلامی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان مجموع خسارات سیل این استان در سال ۹۷  را یک تریلیون و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها ۱۰ تا ۱۱ درصد از کل خسارات سیل گیلان در سال گذشته جذب شده و به دستگاه‌ها تخصیص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین میزان خسارات وارده به این استان با احتساب سیل‌های اخیری که امسال رخ داده است را ۴۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد افزود: سال گذشته از مجموع خساراتی که به گیلان وارد شد در بخش عمرانی ۶۵ میلیارد تومان به این استان اختصاص دادند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.