بی نتیجه بودن پنج دهه تلاش دراحیای تالاب انزلی

استاندارگیلان در کارگروه مدیریت تالاب بین‌المللی انزلی گفت:

0 159

استاندارگیلان با انتقاد از بی نتیجه بخش بودن پنج دهه تلاش برای احیای تالاب انزلی خواستار بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها و مردم برای احیاء تالاب بین‌المللی انزلی شد و گفت: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب‌های گیلان پذیرفتنی نیست.

«اسدالله عباسی» درکارگروه مدیریت تالاب بین‌المللی انزلی اظهار کرد: باید از ظرفیت سمن ها و مردم در بخش های مختلف احیاء تالاب بین‌المللی انزلی ازجمله لایروبی و جمع‌آوری سنبل آبی بهره گرفته شود.

استانداربا بیان اینکه از سمن‌ها و نهادهای مردمی در امراحیای تالاب به خوبی استفاده نشده، گفت: سمن‌ها و مؤسسات مردمی و زیست محیطی را در حفظ و احیای تالاب مشارکت دهید.

عباسی با بیان اینکه ۵ دهه از احیای تالاب انزلی می‌گذرد اضافه کرد: از دهه چهل عملیات احیای تالاب انزلی آغاز شده ولی تاکنون اثر وضعی مناسبی نداشته و به نتیجه ختم نشده است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم تالاب‌ها به ضرورت لایروبی در تالاب و بندر به منظور تسهیل بخشی امورات کشتیرانی، تاکید کرد و افزود: لایروبی در تالاب باید به گونه‌ای صورت گیرد که شرایط پهنه گیری کشتی فراهم شود.

عباسی با تاکید اینکه آب راه‌های قدیمی منتهی به تالاب احیا و حفظ شود، گفت: آب راه‌های قدیمی شریان‌های اصلی حفظ تالاب هستند و باید از آنها مراقبت کرد.

وی از منابع طبیعی گیلان خواست تا نسبت عملکردش در خصوص احیای تالاب‌ها و رسوب برداری از تالاب و بندر گزارش ارائه کند، افزود: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب‌های گیلان پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان با تاکید به حفظ پرندگان مهاجر و گونه‌های بومی در تالاب انزلی، تصریح کرد: تعلل در حفظ و مراقبت از پرندگان و گونه‌های مهاجر در تالاب انزلی پذیرفتی نیست. برای حفظ اکوسیستم و موجودات زنده تالاب باید برنامه محور عمل کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.