تأکید استاندار بر جمع آوری معتادین متجاهر

0 450

«ارسلان زارع » استاندار گیلان خواستارساماندهی و جمع‌آوری معتادین متجاهر درراستای ایجاد امینت روانی جامعه شد.

استاندار گفت: حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر امری ضروری است. لذا ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی، حفظ آبرو کشور و استان لازم است.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان در خصوص بررسی و اعلام آمار دقیق معتادان متجاهر شهرستان و کمک به تأمین هزینه درمان از طریق شهرداران، دهیاران، خیرین، بخش خصوص و… اقدام و همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

زارع با تاکید به  دست‌یابی آخرین آمار و اطلاعات افراد درمعرض خطر اعتیاد دراستان و در مدارس و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان آمار و اطلاعات معتادین بدست آمده در جریان اجرای طرح سیب در استان (سامانه یکپارچه، بهداشت) و آموزش و پرورش آمار و اطلاعات دانش آموزان معتاد در جریان اجرای طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال نمایند.
پیشتر نیز در اوایل سال جاری مدیرکل بهزیستی گیلان گفته بود در حدود ۲۶هزار معتاد نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان بهره مند و بیش از ۲۲۰ معتاد متجاهر در تنها مرکز ماده ۱۶ترک اعتیاد بهزیستی خدمات دریافت می کنند.
«حسین نحوی نژاد» از فعالیت ۱۴۱مرکز ترک اعتیاد در گیلان با نظارت بهزیستی خبرداده بود و گفت: سه مرکز جدید دراستان راه اندازی می شود.
همچنین در راستای برخورد با متعادین متجاهر استان در ابتدای امسال ۲۳۴ معتاد متجاهر در رشت از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان جمع آوری شدند.
«احدالله احدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفته بود: در پی درخواست‌های مردمی مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن ‌خواب از اماکن عمومی شهر رشت، این تعداد معتادان متجاهر و کارتن خواب به مراکز بازپروری و کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.