تالش و شفت پایلوت اقدامات کاهش آسیبهای اجتماعی

0 270

روزهای گذشته بود که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از تدوین اطلس اجتماعی و نقاط حادثه خیز استان در راستای کاهش خشونت های خانگی علیه زنان خبر داد و گفت: درکارگروه فرهنگی سلامت و زنان طرح‌هایی ارائه شده تا از طریق بهزیستی استان  این طرح‌ها در راستای کاهش خشونت خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

درهمین رابطه درخصوص جزییات این اطلس از «رحیم حیدری» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پرسیدیم. حیدری به مرور گفت: درحال حاضر مباحث آسیبهای اجتماعی از جمله خشونت خانگی علیه زنان درکارگروه  اجتماعی ، فرهنگی و سلامت زنان در حال بررسی و ارایه راهکار قرار دارد. موضوعات مورد بررسی دراین کارگروه، خانواده و مهارتهای زندگی اجتماعی در مناطق شهری و روستایی کم برخوردار از لحاظ توسعه ، سواد و بهداشت است.

مدیرکل امور اجتماعی استان در خصوص ایجاد دفاتر تسهیلگری اجتماعی و خانه های امن نیز بیان کرد: لازمه راه اندازی این دفاتر درمناطق مختلف استان وجود پیشینه از بروز و سوابق آسیبهای اجتماعی و امکانات است. دراین راستا استانداری گیلان از نهادها و ادارات کلی که در بخش آسیبهای اجتماعی و آموزش به خانواده ها صاحب نظر هستند خواسته گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در کاهش خشونت های خانگی و آموزش مهارتهای زندگی ارایه کنند. فعلا دو شهرستان تالش و شفت بعنوان پایلوت اجرای اقدامات کاهش آسیبهای اجتماعی انتخاب شده اند.

حیدری افزود: فعلا چیزی که تحت عنوان تدوین اطلس اجتماعی استان مطرح شده و در حال بررسی از سوی کارشناسان قرار دارد درزمینه سالمندان استان است. میزان سالمندی و تعداد این افراد در استان ، استقرار ، سطح سلامت و هر برنامه ای که مرتبط با زیست اجتماعی سالمندان استان است دراین اطلس تدوین و بررسی شده می شود. مجری اجرای این طرح نیز دانشگاه گیلان خواهد بود.

گفتنی است پیشتربه دنبال قتل رومینا اشرفی دختر نوجوان تالشی در ابتدای سال جاری ، مدیر کل امور بانوان استان از راه اندازی دفتر تسهیل گری اجتماعی و خانه امن در شهرستان تالش خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.