تدوین برنامه جامع مدیریت بحران در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد:

0 381

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تدوین برنامه جامع مدیریت بحران در گیلان خبر داد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به تبعیت از تصمیم‌هایی هستند که در این زمینه گرفته می‌شود.

«امیر مرادی» افزود: برای مقابله با وقوع بحران‌های احتمالی در استان گیلان برنامه‌هایی دیده شده که باید دستگاه‌ها به آن عمل کنند و از فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها انتظار داریم آنها را از مدیران مطالبه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بنابر ماده ۲ و ۱۶ قانون مدیریت بحران همه امکانات موجود در اختیار بخش‌های دولتی و خصوصی در این راستا باید شناسایی و در قالب بانک اطلاعی جمع‌آوری شود تا در زمان بحران مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از جمله برنامه‌های تدوین شده را در بحث اطفای حریق اعلام کرد و گفت: با توجه به وسعت جنگل‌ها و مناطق چهارگانه در این استان و اهمیت حفظ و نگهداری این میراث ملی، طبق ماده ۱۳ و ۱۴ قانون مدیریت با هماهنگی مدیران‌کل منابع طبیعی و محیط زیست استان گیلان به برنامه جامعی برای جنگل‌ها و مناطق چهارگانه رسیدیم که شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در آن تبیین شده است.

لازم به ذکر است؛ گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی در فصول مختلف سال با مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر، رانش زمین، بارش سنگین برف، زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع روبه‌رو می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.