تشدید نظارت بر کرایه حمل و نقل درون شهری

0 360

در روزهای گذشته ازسوی مدیرکل راهداری استان عنوان شده بود، افزایش قیمت بنزین تأثیری برناوگان حمل و نقل گیلان نداشته است.

«محمدرضا نازک کار» گفته بود: به دلیل نبود نظارت به خودروهای مسافرکش شخصی در این بخش شاهد افزایش نرخ کرایه بودیم اما عدم تغییر نرخ کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی تحت نظارت دولت چه دربخش برون شهری و چه  درون شهری موجب  افزایش استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی  شده است. خوشبختانه افزایش قیمت بنزین بر نرخ کرایه تاکسی در شهرهای گیلان تاثیرگذار نبوده است.

اما در همین رابطه « ارسلان زارع» استاندار گیلان از تشدید نظارت بر کرایه حمل و نقل درون شهری خبر داد.

زارع  با اشاره به افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری گفت: نگرانی‌هایی در این بخش وجود دارد که باید با تشدید نظارت آنها را برطرف کنیم و برخورد قانونی و قاطعانه مانع از سودجویی گروهی خاص بشویم.

استاندار با تاکید به اینکه اعضای ستادهای تنظیم بازار، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و فرمانداری‌های گیلان در این چند وقت تلاش بسیار زیادی برای رصد و کنترل بازار داشتند گفت: در استان شاهد بروز پدیده گرانی و تشدید این موضوع نبودیم. طبق گزارش ستاد تنظیم بازار گیلان درعرضه بسیاری از کالاها و اقلام بر اساس نرخ‌های مصوب مشکلی وجود ندارد و تنها نگرانی ما در حوزه حمل و نقل شهری، حمل مسافر و بار در گیلان است که ضرورت دارد جهت جلوگیری از افزایش نرخ‌ها در بخش‌های مذکور فرآیند بازرسی‌ها سریع‌تر تشدید شود.

زارع گفت: در چهل سال اخیرهمواره افزایش نرخ بنزین و سوخت بر قیمت سایر کالاها و اجناس تأثیر گذاشته است  لذا شفاف‌سازی نرخ‌ها و اطلاع ‌رسانی‌های به موقع می‌تواند به کاهش تخلفات و سوء استفاده‌ها منجر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.