تکذیب خبر تخریب مزار دکتر حشمت در فضای مجازی

0 531

«ولی جهانی» معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گفت: در جریان نصب المان برای آرامگاه دکتر حشمت از سران نهضت جنگل، مزار وی تخریب نشده است.
جهانی افزود: انتشار خبر تخریب مزار دکتر حشمت در فضای مجازی صحت ندارد و نصب المان بر مزار ایشان طی روزهای آینده با حضور ناظر میراث فرهنگی و یک باستان شناس انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: شهرداری رشت قصد ساخت المان در مزار این مبارز نهضت جنگل واقع در محله چله خانه رشت را دارد و برای انجام این کار مزار دکتر حشمت دچار تخریب یا تغییر نخواهد شد.
مزار دکترحشمت یکی از مبارزان نهضت جنگل و یاران میرزا کوچک خان جنگلی از جمله مکانهای گردشگری شهر رشت است که سالها مورد بی مهری و بی توجهی متولیان گردشگری و میراث فرهنگی قرار داشت. اما از سال ۹۱-۹۰ پروژه مرمت و احیای این مزار در دستور کار قرارگرفت که تاکنون ادامه دارد.
اکنون طولانی شدن روند مرمت این مکان و تخریب کامل مزار دکتر حشمت نگرانیهای زیادی را برای دوستداران وی ایجاد کرده است. بد سلیقگی شهرداری در تخریب مزار این شخصیت ملی و مشخص نبودن محل مزار وی در زیر مصالح ساختمانی در شرایطی رخ داده که مدیریت شهری شعار توسعه گردشگری در شهر رشت را سر داده است. ماهها می گذرد و همچنان یکی از مهمترین مکانهای مورد بازدید مسافران در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.