جلسه فوق العاده برای انتخاب سرپرست شهرداری

رییس شورای شهر رشت خبر داد؛

0 196

بعد از صدور رای شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، مبنی بر ابطال رای بازگشت موقت «سید امیر حسین علوی» به پست شهرداری، رییس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه فوق العاده برای تعیین سرپرست شهرداری خبر داد و گفت: علوی دیگر نمی تواند شهردار باقی بماند.

 «محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: بعد از اینکه در جلسه استیضاح سیدامیرحسین علوی به عنوان شهردار نتوانست حداکثر رای اعتماد اعضای شورای اسلامی رشت را برای ادامه کار در مجموعه شهرداری کسب کند، شکایتی را مبنی بر مصوبه شورا به دیوان عدالت اداری تنظیم کرد که در نهایت از سوی شعبه ۴۵ دیوان با حکم دستور موقت، وی به تصدی پست شهرداری رشت بازگشت.

 محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه علاوه بر دیوان عدالت اداری، هیات مرکزی حل اختلاف وزارت کشور رای خود را مبنی بر ابطال مصوبه شورا صادر کرده بود، اضافه کرد: ما نیز اعتراض خود را هم به هیات مرکزی حل اختلاف وزارت کشور و هم به شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری که بعد “پرونده به شعبه ۲۶ ارجاع داده شد” اعلام کردیم که در نهایت حکم دستور موقت مبنی بر بازگشت شهردار لغو شده‌است.

 وی با تاکید به اینکه با توجه به اینکه شهردار با رای دستور موقت دیوان عدالت اداری شروع به کار کرده بود، با لغو این دستور دیگر نمی تواند شهردار باقی بماند اظهار کرد: بر این اساس، نامه‌ای به شهردار رشت ارایه شد که وی دیگر نمی‌تواند در این جایگاه قرار گیرد و حضور وی در پست شهرداری رشت مسئولیت قانونی دارد.

 وی اظهار داشت: با توجه به اینکه باید در اولین جلسه شورای اسلامی رشت سرپرست شهرداری انتخاب شود و جلسات هفتگی شورا روزهای شنبه برگزار می‌شود، در مکاتبه ای به فرماندار خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار رشت تا قبل از شنبه هفته آینده شدیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.