ادامه کار علوی در شهرداری در هاله‌ای از ابهام

با صدور رای شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری؛

0 316

سریال ناتمام رفت و برگشت«امیر حسین علوی» در کرسی شهرداری رشت همچنان ادامه دارد. روز گذشته دیوان عدالت اداری طی حکمی دستور بازگشت موقت سید امیر حسین علوی را به سمت شهرداری رشت لغو کرد. حکمی که ادامه کار علوی در شهرداری را به هاله‌ای از ابهام برده است.

یک ماه واندی پس از اینکه هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی وزارت کشور؛ استیضاح «امیر حسین علوی» را فاقد اعتبار قانونی اعلام کرد و رای به بازگشت وی به کرسی شهرداری رشت داد، اکنون با رای شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، دستور موقت شعبه ۴۵ این دیوان مبنی بر ابطال مصوبه استیضاح شهردار رشت باطل شد. حکمی که به نظر می رسد بار دیگر رشت بدون شهردار خواهد شد و مجتبی خدمت بین دانا بعنوان سرپرست شهرداری رشت به جایگاه خود باز می گردد.

در حالیکه در تیرماه امسال امیرحسین علوی با ۸ رای اعضای شورا استیضاح و از سمت شهرداری رشت برکنار شد، با اعتراض و شکایت موافقان شهردار، کار به دیوان عدالت اداری کشید که در نهایت با رای موقت شعبه ۴۵ دیوان، امیرحسین علوی به مسند شهرداری رشت بازگشت. اما روز گذشته با حکم شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، حکم قبلی باطل و بار دیگر ادامه کارعلوی در شهرداری رشت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

 علوی دیگر نمی‌تواند شهردار رشت باشد

درهمین رابطه شب گذشته «محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز لغو دستور دیوان عدالت اداری در خصوص شهردار رشت را تایید کرد و گفت: بعد از صدور حکم شعبه ۴۵ مبنی بر بازگشت موقت علوی به شهرداری اعتراضی از سوی شورا در شعبه تجدید نظرتنظیم و حکم شعبه ۴۵ بررسی شد و امروز حکمی مبنی بر لغو دستور موقت شعبه‌ی ۴۵ عدالت اداری از سوی شعبه ۲۶ صادر شد.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به اینکه سید امیرحسین علوی با دستور موقت به سمت شهرداری بازگشته بود با لغو این دستور ایشان دیگر نمی‌تواند شهردار رشت باشد.

علوی در شهرداری باقی می ماند

با این وجود شب گذشته«رضا عاشری»عضو موافق علوی در شورای شهر رشت، با اشاره به انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر پایان کار علوی در شهرداری رشت اظهار کرد: رای هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها قطعی و به قوت خود باقی است و علوی فعلا شهردار رشت بوده و به کار خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: تصویری که در فضای مجازی منتشر شده رای شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است و فقط گویای ابطال دستور موقت اولیه دیوان پیرامون مصوبه استیضاح شهردار بوده و هیچ مانعی برای ادامه فعالیت علوی در شهرداری نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.