دولت برای شنیدن نقدهای منتقدان و معترضان گوش شنوا دارد

وزیر فرهنگ و ا رشاد در کنگره میرزا کوچک در رشت؛

1 475

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در رشت، از گوش شنوای دولت برای شنیدن نقدهای منصفانه منتقدان و معترضان خبرداد و گفت: شنیدن صحبتهای ناصحانه و در چارچوب قانون، نگرش و رویکرد دولت مردمی برخاسته از اداره انقلابی دولت است.

«محمد مهدی اسماعیلی» در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: دولت هدف خود را بر این استوار کرده با همه اقشار ایرانی و گروه‌ها با وجود اختلاف سلیقه‌ها صحبت کند، گزارش دهد و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را بگوید و گوش شنوایی برای پیشنهادات و انتقادات داشته باشد و برای ازبین بردن آسیب‌ها تلاش کند.

وی با بیان اینکه ما بی‌نیاز از توصیه، پیشنهاد و نقد نیستیم گفت: به طور طبیعی در امور و اقدامات اجرایی وسیع و گسترده در بخشهای مختلف اشکالاتی نیز وارد است باید با نخبگان و روشنفکران پردغدغه نشست و گفت‌وگو کرد نباید تجربه تلخ مشروطه و نهضت جنگل را تکرار کنیم که چگونه دشمن توانست بین صفوف مردم اختلال ایجاد کرد و به واگرایی دامن زد.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با تکیه بر تجارب گذشته باید امور را باید بر مبنای حکمرانی عقلانی محور، خرد محور و گفت‌وگو محور پیش برد این برنامه دولت برای مدیریت عمومی جامعه است.

وی به اتفاقات اخیر کشور و تلاش دشمن برای ۲ قطبی سازی بین صفوف ملت ایران اشاره کرد و افزود: به طور قطع منصفان، نخبگان و افراد تحصیلکرده به روشنی می‌دانند بهانه‌هایی که دستاویز این حرکات شده فقط یک راهبرد کلی دارد که ایجاد شکاف در وحدت سرزمینی ایران است.

وی تاکید کرد: میرزا کوچک خان باید الگویی برای ساخت ایرانی قوی و پرشکوه باشد و هیچ زبانی قادر نیست این عظمت را در حافظه تاریخی ملت ایران مگر به زبان فرهنگ و هنر ثبت کند.

لازم به ذکر است؛ در پایان کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از بهروز افخمی کارگردان و محمد میرزمانی آهنگساز فیلم کوچک جنگلی تقدیر شد. کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در حالی امروز به کار خود پایان داد که برخی از رسانه های استان خواستار شفاف سازی هزینه کرد بودجه این کنگره و پاسخگویی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از نحوه نظارت بر این هزینه ها شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.