رتبه سوم گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

0 266

گیلان رتبه‌ی سوم کشوری در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید به واحدهای تولیدی را کسب کرد.

«فرهاد دلق پوش» رئیس سازمان صمت گیلان با اعلام این خبر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان گفت: تاکنون به هزار ۷۰۳ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، تسهیلاتی بیش از هزار ۵۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دلق پوش اولویت در برنامه های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در حمایت از تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام مشکل دار و ایجاد واحدهای جدید در گام بعدی عنوان کرد و افزود: لازم است سرمایه‌ی در گردش برای تامین مواد اولیه به واحدهایی که نیاز مبرم دارند تا در صف تولید باقی بمانند و در روند تولید دچار بحران نشوند تزریق شود. وظیفه داریم با پشتیبانی همه‌ی مدیران اجرایی دست اندرکار، ازاین واحدها در جهت جهش تولید پایدار و چرخه‌ی تولید پویا تر از گذشته حمایت کنیم.

رییس سازمان صمت گیلان  با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی در جریان ویروس کرونا و همچنین  اعمال تحریم ها که باعث بروز مشکلات اقتصادی بر واحدهای صنعتی شده  از امور مالیاتی استان تقاضا کرد با توجه به کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی و مشکلات فروش و تامین مواد اولیه در این برهه‌ی حساس اقتصادی جامعه، مساعدت و همکاری دو سویه داشته باشند.

گفتنی است حدود ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان وجود دارد. پیشتر نیز رییس سازمان صمت گیلان اعلام کرده بود: در سال گذشته با احتساب کمک استانداری گیلان حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید برای استان در نظر گرفته شد و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در قالب هزار و ۵۹۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین در قالب اجرای مصوبات جلسات کارگروه  رفع موانع تولید بیش از ۴۱۷ واحد صنعتی گیلان مجددا به چرخه تولید بازگشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.