رنج شرکتهای چوکا و شفارود از خصوصی سازی

0 967

کارگران شرکتهای چوکا و شفارود درچند ماه گذشته به دلیل ضعف مدیریتی و نبود تولید، حقوق دریافت نکردند.

یک منبع آگاه در شرکت چوکا به مرور گفت: حدود ۷۰۰ نفر ازکارگران شرکت چوکای تالش به دلیل ضعف مدیریت و نبود تولید درچند ماه گذشته حقوق و مزایا دریافت نکرده اند.

وی گفت: دخالت های مستقیم و غیرمستقیم برخی از مسوولین درعزل و نصب های مدیریت شرکت و انتخاب هیات مدیره منصوب  ازسوی نماینده مجلس، شرکت چوکا را در وضعیت نامناسبی قرار داده تا جایی که در طی ۱۳ ماه گذشته این شرکت فاقد مدیرعامل بوده و  آخرین دریافت حقوق کارگران این شرکت در شهریور و با تاخیر بوده است. همچنین در طی چند ماه گذشته شرکت عملا تولیدی نداشته است. این درحالیست که درسالهای گذشته شرکت چوکا در حدود ۱۳ هزار تن انواع فراورده های چوبی را تولید می کرد.

این منبع آگاه افزود: در ماه گذشته کارگران چوکا به مدت دو روز و نیم در شرکت حاضر شدند و اکنون بیش از ۳۵ روز است به دلیل نبود مواد اولیه، دستگاهها خاموش و کارگران بیکار هستند. حتی تولیدات ماههای گذشته نیز همچنان در انبار موجود است و این مشکل ناشی از عدم وجود تیم قدرتمند در مدیریت شرکت و دخالتهای نماینده مجلس  در چند سال اخیر به وجود آمده است.

از سوی دیگر به نقل از گیلان پرس، کارگران شرکت سهامی جنگل شفارود رضوانشهر نیز از خرداد ماه امسال حقوق دریافت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش حدود ۷۰ نفر از کارگران و حدود ۷۰ نفر از پرسنل اداری شفارود به دلیل عدم دریافت حقوق از خرداد ماه با مشکل معیشتی مواجه هستند. همچنین از مرداد امسال حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت شفارود به منابع طبیعی منتقل شدند و در پاسگاه‌های جنگلبانی به عنوان قرقبان مشغول به کار هستند و تقریباً مشکل حقوق ندارند اما حدود ۱۵۰ نفر نیروی شاغل در شرکت شفارود همچنان با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند.

« حسن ایزدی» رییس تشکیلات خانه کارگر استان در این رابطه به مرور گفت: متاسفانه در ماههای گذشته کارگران شرکتهای چوکا و شفارود با مشکلات ناشی از واگذاری به بخش خصوصی مواجه هستند و این مساله موجب عدم دریافت حقوق به موقع  و منجر به ایجاد تنش درانتخاب نماینده کارگری شده است.

وی تاکید کرد: در واگذاری به بخش خصوصی و مشکلات پیش آمده  در این شرکت ها، برخی از افراد متنفذ سیاسی نقش مستقیم داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.