قرارداد پیمانکار قبلی سد شفارود فسخ شود

تاکید رییس کل دادگستری گیلان:

0 354

پروژه سد شفارود رضوانشهر که از آن به عنوان مهم‌‌ترین پروژه آب‌ رسانی غرب گیلان نام برده می‌شود، بعد از گذشت قرین یک دهه تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خود دیده و بارها به دلیل سو مدیریت، نبود اعتبار واعتراضات کارگری با توقف مواجه شده است.

این پروژه که مدتهای زیادی است به دلیل نبود سیمان و مصالح ساختمانی پیشرفت چندانی به خود ندیده از سال گذشته با چالش عدم پرداخت مطالبات کارگری و تسویه حساب با کارگران سد مواجه است که بارها منجر به اعتصاب و جمع آوری کارگاه سد شده است. این درحالیست که «حسن محمد یاری» نماینده مردم تالش چندی پیش به مرور گفته بود: پرداخت مطالبات کارگری و راه‌اندازی و تجهیز مجدد کارگاه پروژه سد از دستاوردهای سفر رییس جمهور برای مردم این شهرستان است. وعده ای که تا کنون اجرایی نشده است.

در همین رابطه امروز رییس کل دادگستری گیلان در نشست بررسی مشکلات جامعه کارگری سد شفارود بر فسخ قرارداد پیمانکار قبلی کارگاه سد شفارود تاکید کرد.

«حجت الاسلام والمسلمین خلیلی» رییس کل دادگستری گیلان پس از شنیدن گزارشات و دفاعیات کارفرما و پیمانکار پیشین، با اشاره به تعهدات معوق پیمانکار، بر لزوم فسخ قراداد پیمانکار و جایگزین کردن پیمانکار جدید تاکید کرد و از کارفرمای اجرای طرح سد شفارود که شرکت توسعه‌ی منابع آب و نیروی ایران است خواست، هرچه سریعتر دادخواست فسخ قرار داد را به محکمه‌ی قضایی ارایه دهد تا حکم تنفیذ فسخ قرارداد با پیمانکار پیشین صادر شود.

خلیلی افزود: دستگاه قضا از تمامی امکانات قانونی و قضایی خود برای رفع مشکلات مالیاتی، بیمه ایی و معوقات ۸ ماهه‌ی کارگران طرح ساخت سد شفارود بهره گیری خواهد کرد.

«احمد آقایی»، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت حدود ۲۰۰ کارگر در طرح ساخت سد شفارود اضافه کرد: این کارگران ۸ ماه حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده اند و مشکلات آنان با جایگزین کردن پیمانکار جدید و ادای دیون و مطالبان کارگران برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است: ساخت سد شفارود به دلیل تخریب منابع طبیعی و اکوسیستم جنگلی، تخریب زیستگاه‌های گیاهی و جانوری و رویشگاه‌های بزرگ گیاهی درمعرض خطر انقراض، بروز آلودگیهای غیرقابل جبران محیط زیستی وعدم توجه به بافت فرهنگی و محل زندگی مردم و حیات وحش بارها مورد مخالفت فعالین زیست محیطی قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.