روابط عمومی‌سازی رسانه‌ها، بازی جدید دولت

مدیرکل ارشاد گیلان رسانه‌ها را موظف به بیان خدمات دولت کرد

0 229

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشستی اعلام کرد: همه حوزه ها موظف به تحقق رویکردهای دولت هستند، و بخش اعظم این کار بر عهده رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر نوشت: «رضا ثقتی» با اشاره به «ضرورت بیان خدمات دولت» اظهار کرد: این اطلاع رسانی موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود و از دلسردی مردم جلوگیری می‌کند و اعتماد مردم به نظام را افزایش می‌دهد. گفتمان فرهنگی دولت هنوز برای مردم بیان نشده و رسانه‌ها باید در این خصوص جدی تر عمل کنند.

به گفته‌ی  این مقام فرهنگی، انتظار داریم رسانه‌ها برای افزایش اعتماد عمومی به دولت به تبیین خدمات بپردازند و با جریان سازی امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش مرور، مشخص نیست این مقام فرهنگی که بدون اشاره به گفتمان نقدپذیری دولت، رسانه‌ها را موظف به تشریح عملکرد و جزوی از روابط عمومی دولت قلمداد می‌کند چرا از رسانه‌های استان انتظار دارد از دستاوردی خبرنویسی کنند که به صورت فیزیکی وجود ندارد و عملکرد دولت در یکسال گذشته جز تشدید فشار اقتصادی و مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی نتیجه‌ی دیگری برای عموم مردم به همراه نداشته است.

سال گذشته بود که این مقام مسوول از احیای انجمن‌های هنری و ادبی توسعه‌ی صندوق هنرمندان و کمک های بلاعوض و تسهیلات برای آنان خبر داده بود. برنامه‌ای که مشخص نیست روند و میان تحقق آن چه گونه بوده است.

ثقتی همچنین در یکی دیگر از اظهارنظرهای اخیر خود اعلام کرده بود: «عدالت در توزیع امکانات و خدمات دولتی برای حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های در دستور کار دولت سیزدهم است.» حال این برنامه نیز مشخص نیست که چقدر تحقق یافته و تا چه حد رسانه‌های تولیدکننده اخبار و گزارش با نگاه توسعه محور مشمول عدالت در توزیع امکانات می‌‌شوند.

اگرچه وابستگی دولتی رسانه‌ها یکی از چالش‌های موجود بر سر راه توسعه‌ی این حوزه است اما عجیب است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان چرا از رسانه‌‌های استان (با وجود فعالیت رسانه‌‌های متعدد همسو با دولت) انتظار دارد نقش روابط عمومی ادارات دولتی را بازی کنند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.