برپایی جشنواره فیلم فجر در گیلان مشخص نیست

سیدامیر مصباح:

0 211

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره سی و نهم فیلم فجر در تدارک برگزاری اکران مردمی است تا با ظرفیتی محدود و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی پذیرای مخاطبان سینما در تهران و برخی شهرستانها باشد، اما هنوز برای اینکه این همزمانی در گیلان هم باشد یا نه تصمیمی اتخاذ نشده است.

«سید امیر مصباح » همچنین با اشاره به حضور هنرمندان استان در بخش های متعدد این جشنواره بیان کرد: چهار اثر از استان گیلان به مرحله مسابقه و نمایشگاه بخش پوستر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است. همچنین برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شد که هفت هنرمند جوان گیلانی در هشت بخش حائز رتبه و شایسته تقدیر شدند.

وی در ادامه با اعلام شروع فعالیتهای هنری در گیلان گفت: پس از فراز و فرودهای کرونایی بار دیگر با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در بیشتر شهرهای گیلان، فعالیت به عرصه هنر بازگشت.

معاون امور هنری و سینمایی این اداره‌ کل با اعلام این خبر بیان کرد: از زمان آغاز محدودیت های کرونایی که از سال گذشته آغاز شده، فعالان عرصه هنر دچار صدمات جبران ناپذیری شد که علیرغم همه تلاش هایی که برای حمایت از آنان صورت گرفت، نتیجه مطلوبی عاید نشد. ازاین پس فعالیت فعالان عرصه هنر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، جبران روزهای رفته را در پی داشته باشد.

وی افزود: درهمین زمان بسیاری از مشاغلی که فعالیتشان پر خطرتر از فعالیت سینما و تئاتر به نظر می رسید، بازگشایی شد اما فعالیت های هنری همچنان درگیر و دار ممنوعیت های کرونایی باقی ماند و روز بروز با آسیب های بیشتر مواجه شد. به طوری که فعالیت ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی دچار وقفه شد و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد. درحال حاضر ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینما در استان فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.